جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دین اسلام

حوزه/ نشست تحلیل اهمیت اندیشه ورزی در اسلام، با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه سعیدیه ارسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه سعیدیه شهرستان ارسنجان و به منظور آشنایی با آثار و فواید نیروی تفکر و تعقل در انسان، نشست تحلیلی "اهمیت اندیشه ورزی در اسلام" ، با حضور و سخنرانی حجت الاسلام احمدی مسئول مدرسه و از اساتید این شهرستان در نمازخانه مدرسه برگزار شد.

مسئول مدرسه سعیدیه شهرستان ارسنجان، در این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان به اهمیت اندیشه ورزی در اسلام اشاره کرد و گفت: ارزش هر چیزی به آثار و فواید آن است و هر چه عمل، مهم تر و بهتر باشد ارزش آن بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: نیروی تفکر و عقل از ارزشمندترین و اساسی ترین نیروهایی است که خداوند متعال در انسان قرار داده و آن را به عنوان یکی از عوامل هدایتگر انسان و حجت خود نامیده و از طریق آن، لطف های فراوانی را به انسان عنایت شده است.

وی گفت: اثر و نتیجه ای که تفکر دارد و خداوند به همین علت آن را با ارزش قرار داده، این است که سعادت و خوشبختی انسان را تامین و او را با مبداء اصلی و حقیقی جهان آشنا می کند.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: تفکر در جهان خلقت، انسان را به خداشناسی جذب می نماید و تفکر در وجود خود و شناخت خود، انسان را به خداشناسی می رساند.

وی در ادامه بیان کرد: انسان های خداشناس به مقام های دنیا توجه ندارند و برای زندگی جاوید سرمایه گذاری می کنند، بنابراین خداوند زندگی این دنیا را مقدمه زندگی دائمی آخرت قرار داده است.

مسئول مدرسه سعیدیه ارسنجان در پایان این نشست گفت: هر تفکری ارزشمند نیست، بلکه آن تفکری ارزشمند است که درباره آفرینش خداوند و مخلوقات عالم باشد و گرنه تفکر و اندیشه در امور باطل نه تنها ارزش ندارد، بلکه موجب ارتکاب کارهای زشت هم می شود، لذا جایز نیست که انسان به دنبال این کارها برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha