شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام مسلم وافی

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر مسایل دینی با تاکید بر این که رادیو معارف ، ظرفیت خوبی برای فعالیت رسانه ای نظام اسلامی است، نسبت به گم کردن مسیر اصلی از سوی این رادیو در امر برنامه سازی هشدار داد.

حجت الاسلام مسلم وافی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  با بیان این که عمدتاً دو نوع نگاه به فعالیت رادیو معارف در بین متدینین وجود دارد، اظهار داشت: نگاه اول این است رادیو معارف تاسیس شد، برای ساکت کردن متدینینی که به برخی برنامه های شبکه های تلویزیونی و سریال ها ایراد می گرفتند تا به این وسیله بگویند که صدا و سیما شبکه ای هم دارد که در جهت دینی و معنوی و بدون استفاده از موسیقی کار می کند.

وی همچنین افزود: نگاه دوم هم این است در مجموعه صدا و سیما یک سری از افراد مدیر و کارشناسان دغدغه مند و آشنا با مبانی دینی دور هم جمع شده اند و به این طریق عَلَم برنامه سازی با اصول و مبانی دینی را برداشته اند.

مسئول موسسه رسانه ای روایتگران نور بیان داشت: بنده به عنوان کسی که شش سال است به عنوان کارشناس در رادیو معارف حضور دارم، معتقد به نگاه دوم هستم چه آن رادیو معارف با وجود انتقاداتی که ممکن است به آن وارد باشد، اما توانسته ثابت کند ما می توانیم بدون استفاده از موسیقی و برخی جذابیت های رسانه ای دیگر، برنامه های جذاب و پرمخاطبی داشته باشیم که در عین حال دارای پیام ارزشمندی نیز هست.

وی گفت: به خاطر فعالیت هایی که دارم به مناطق و شهرهای مختلفی سفر کرده ام و به عینه دیده ام که طیف قابل توجهی از متدینین اعم از ساکنان شهر یا روستا و حتی غیر شیعیان و زرتشتیان ، رادیو معارف گوش می دهند و از برنامه های کاربردی آن همچون تربیت فرزند و مباحث خانواده استفاده می کنند.

حجت الاسلام وافی یادآور شد: این مساله نشان می دهد ما اگر بتوانیم به درستی و با برنامه در حوزه رسانه وارد شویم می توانیم حتی گاه بیشتر از تلویزیون به جذب مخاطب بپردازیم و پیام های دینی و معارفی را به آن ها منتقل کنیم.

وی گفت: البته باید به این نکته هم اشاره کنم رادیو معارف نباید مسیر خود را گم کند و مثلاً از برخی نواها استفاده کند که شاید تفاوت چندانی با موسیقی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین ضرورتی ندارد برخی مجریان خانم یا آقا با کارشناسان جنس مخالف گفتگو کنند و این نکات به ظاهر جزیی، اما مهم باید در رسانه ای چون رادیو معارف به خوبی رعایت شود.

این کارشناس مسایل دینی با بیان این که به هر حال رادیو معارف یک ظرفیتی برای نظام اسلامی است که حتی در خارج از مرزها نیز مخاطبان خاص و پر و پاقرصی دارد، ابراز داشت: اگر برخی نواقص و ضعف های رادیو معارف مرتفع شود، این رسانه دینی می تواند به تعبیر حضرت امام (ره) به سان یک دانشگاه عمومی برای همه ملت عمل کند

وی گفت: از سویی باید چه در حوزه های علمیه و چه رسانه های دینی و حوزوی رادیو معارف به خوبی برای آحاد مردم به ویژه حوزویان هر چه بیشتر شناخته شود تا در نهایت مخاطبان از جمله مبلغان بهتر بتوانند از مباحث کاربردی مطروحه در این رادیو بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha