جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره تخصصصی قرآن ویژه دانشجویان بحرینی

حوزه/ "علی الطائی" مسؤول مرکز آموزش قرآن وابسته به آستان مقدس حسینی گفت: دوره آموزشی با مشارکت ۵۰ دانشجوی دختر و پسر بحرینی که اکثریت آن ها حافظ و قاری قرآن کریم هستند، طی هفت روز برگزار می شود. وی تاکید کرد: این دوره مشتمل بر مباحثی هم چون نغمه های قرآنی و وقف و ابتدا است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دوره تخصصی قرآن برای 50 دانشجوی دختر و پسر بحرینی توسط آستان مقدس حسینی طی هفت روز برگزار می شود.

"علی الطائی" مسؤول مرکز آموزش قرآن گفت: این دوره با مشارکت 50 دانشجوی دختر و پسر بحرینی که اکثریت آن ها حافظ و قاری قرآن کریم هستند،طی هفت روز در نوبت صبح و بعد ازظهر برگزار می شود.

وی تاکید کرد: این دوره مشتمل بر مباحثی هم چون نغمه های قرآنی و وقف و ابتدا و با حضور اساتید متخصص انجام می گیرد.

این اولین بار نیست که بخش دار القرآن الکریم آستان مقدس دروه های تخصصی برای هیئت های خارج از کشور برگزار می کند، بلکه پیش از این ده ها دوره برای دانشجویان اکثریت کشورهای جهان اسلام برگزار کرده است.

این دوره برای جمعیت "الذکر الحکیم" در جهت تقویت کارکنان آن و با درخواست رسمی این جمعیت از آستان مقدس حسینی، برگزار می شود .

شایان ذکر است که جمعیت "الذکر الحکیم" یک موسسه قرآنی بحرینی است که ابتدا در مساجد شروع به کار کرد و مجالس قرآنی را در مناسبات و به ویژه در ماه مبارک رمضان سازماندهی می کرد و بعدها با که توفیق زیادی در این زمینه به دست آورد و مورد استقبال همگی قرار گرفت به حالت کنونی خود در آمد و حافظان و قاریان برجسته ای را تربیت کرد و دوره های مختلفی در زمینه تجوید، حفظ، نغمه های قرآنی، تفسیر و علوم قرآنی برگزار کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha