جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز، شهدا را سرچشمه همه تحولات آفاقی و انفسی دانست و تصریح کرد: امروز با اعتماد به فرمایش رهبر کبیر انقلاب(ره) که فرمود «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد»، تحولات عظیم و بزرگی در پیش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، در مراسم شبی با شهدا، با اشاره به آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا، بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»، اظهار داشت: شهدا با تقدیم جان خود در راه اسلام، خدایی شدند و شما جوانانی که امروز در محضر آنها نشسته‌اید هم خدایی خواهید شد؛ چراکه کمال هم‌نشینی شهدا، خدایی و آسمانی شدن است.

*راه سعادت و خوشبختی را در شهدا دنبال کنید

وی بابیان این‌که شهدا درون‌مایه‌های عجیب معنوی دارند، اذعان داشت: شما جوانان کنار سرچشمه‌های ساری و جاری آمده‌اید که اگر بتوانید از آنها استفاده کنید، راه سعادت و خوشبختی را در پیش‌گرفته‌اید.

*تحولات عظیم و بزرگی در پیش است

امام‌جمعه موقت اهواز، شهدا را سرچشمه همه تحولات آفاقی و انفسی دانست و تصریح کرد: به‌یقین بیان می‌کنم که تحولاتی که در آفاق‌وانفس و در برون و درون رخ‌داده است، همگی از مجاهدت‌های شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شکل‌گرفته و امروز با اعتماد به فرمایش رهبر کبیر انقلاب(ره) که فرمود «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد»، به شما می‌گویم که تحولات عظیم و بزرگی در پیش است.

*باراک اوباما: «ما در مسأله سوریه سردرگم شده‌ایم»

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجتی، با اشاره به شکست‌های پی‌درپی جهان کفر از اسلام ناب محمدی، تصریح کرد: امروز پیمان آتلانتیک شمالی ناتو ناکارآمد است، به‌طوری‌که باراک اوباما صراحتاً اعلام می‌کند: «ما در مسأله سوریه سردرگم شده‌ایم».

وی با تأکید بر این‌که «امروز پرچم شیعه در جهان به اهتزاز درآمده است»، بیان داشت: امروز در یمن غوغایی برپا شده است؛ امروز از بزرگ‌ترین و دورترین کشورهای جهان پیام می‌فرستند، که بیایید شیعه را در کشورِ ما ترویج کنید! این‌ها همگی نشانه‌های عزت شیعیان در جهان و ذلت قدرت‌های استکباری است.

*نابودی مواضع تکفیری با رمز یا حسین

امام‌جمعه موقت اهواز، ادامه داد و تصریح کرد: امروز در عراق، بزرگ‌ترین ارتش مردمی که عکس‌های امام و رهبر را به سینه می‌زنند و پرچم «یاحسین»، «یازهرا» و «یاعلی» به اهتزاز در می‌آورند، به جایی از مواضع تکفیری‌ها حمله نمی‌کنند، مگر اینکه آن موضع را اشغال و با خاک یکسان کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، نام ارتش مردمی عراق را «حشدالشعبی» خواند و ادامه داد: این ارتش مردمی که با نام «یاحسین»، «یازهرا» و «یاعلی» تشکیل شده و گروه‌های تکفیری را به‌زانو در آورده‌اند، از سر منشأیی آفاقی به نام «خون شهدا» جان گرفته‌اند.

این استاد حوزه علمیه، در بخش دیگری از سخنان خود، بابیان این‌که شهدا، سرمنشأ تحولات انفسی هم هستند، بیان داشت: آن کسانی که با شهدا و کنار ولایت بمانند و گناه نکنند، یقینا آینده درخشانی در انتظارشان بوده و عاقبت بخیر می‌شوند و در قیامت نیز وارد بهشت ابدی خواهند شد؛ چراکه بهشت را به بهاء می‌دهند نه به بهانه... .

*هر چیز که در جستن آنی! آنی... / دنبال خدا باشید

وی بابیان این‌که شهدا درس‌های بزرگی به ما آموخته‌اند، گفت: شهدا با خونشان به ملت ایران آموختند که «ما شهید شدیم چون با خدا راز و نیاز کردیم»، «ما شهید شدیم چون نماز اول وقتمان ترک نشد»، «ما شهید شدیم چون گناه نکردیم» و «ما شهید شدیم چون تحقیرمان کردند، اما از راهمان باز نگشتیم»؛ آری این‌ها درس‌های شهدایی بودند که امروز در کنار شما جوانان نشسته و عطر بهشت را برایمان به ارمغان آورده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، به بیان شعری از ابوسعید ابوالخیر پرداخت و ابراز داشت: گر در طلب گوهر کانی! کانی، ور زنده ببوی وصل جانی! جانی، القصه حدیث مطلق از من بشنو؛ هر چیز که در جستن آنی! آنی... یعنی «اگر دنبال خدا باشید، خدایی»، اگر دنبال علی باشید، علوی»، «اگر دنبال زهرا باشید، زهرایی»، «اگر نبال حسین باشید، حسینی»، «اگر دنبال رضا باشید، رضایی» و اگر دنبال مهدی باشید، مهدوی خواهید بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha