شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهادت حضرت جوادالائمه ، امام محمدتقی

حوزه/ هوای کاظمین را در شب و روز شهادت امام محمد تقی(ع) می شد به راحتی در قم مقدس و در جوار مرقد مطهر فرزند برومندشان حضرت موسی مبرقع(ع) و چهل ستاره خفته در این مکان مقدس از نوادگان ایشان استشمام کرد...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در شب شهادت مظلومانه جوادالائمه (ع) بلاشک دل های تپنده شیعه در کاظمین است اما هر چه باشد قم عش آل محمد(ص) است و شهر کریمه اهل بیت(ع) که عشق و محبت خاصی به برادرزاده دلبندش داشت؛ خاصه آن که در این دیار مقدس مرقد مطهر فرزند بلافصل حضرتش نیز قرار دارد و این گونه شب شهادت این امام مظلوم ، محبان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در محله معروف چهل اختران قم و صحن باصفای امامزاده واجب التعظیم حضرت موسی مبرقع(ع) گرد هم آمدند تا با اشک و نوحه و سینه زنی خود ، تسلای دل خاطر فرزندش و البته صاحب عزای اصلی همه محافل مذهبی یعنی حضرت صاحب الامر (عج) باشند.

در مراسم شب شهادت ، استاد و خطیب به نام کشورمان حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان به ایراد سخن پرداخت و در ادامه حاج حسن اخباری از مادحین دلسوخته اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداخت.

در شب شهادت دُردانه امام رضا(ع) البته همه جای شهر مقدس قم رنگ و بوی ماتم داشت و این را می شد به راحتی از حرکت دسته های عزاداری به خصوص در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و همین امامزاده جلیل القدر مشاهده کرد.

از سویی در سال های اخیر رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما بارها و بارها گوشه هایی از ارادت بزرگان حوزه و در راس آن ها مراجع معظم تقلید را نسبت به امامزاده موسی مبرقع(ع) به تصویر کشیده اند و این بار در صبح روز شهادت پدر بزرگوار این امامزاده ، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با حضور خود در مراسم غبارروبی ضریح مطهر حق خادمی این خاندان را که حقیقتاً خود بالاترین افتخار است را به جای آوردند تا به سهم خود نشان دهند که مراجع شیعه با وجود همه مقامات علمی و معنوی چگونه در این آستان کبریایی عرض ادب و تواضع می کنند.

بی شک خیلی ها این آرزو را داشته اند و دارند که در چنین ایامی در صحن و سرای باصفای کاظمین به عرض ادب بپردازند؛ آن جا که هنوز هم یادآور غربت و مظلومیت امام جواد(ع) و جد بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر(ع) است و گویا هنوز کوچه های کاظمین سوگوار داغ شهادت این دو اختر آسمان امامت و ولایت هستند.

هوای کاظمین را اما در شب و روز شهادت امام محمد تقی(ع) می شد به راحتی در قم مقدس و در جوار مرقد مطهر فرزند برومندشان حضرت موسی مبرقع(ع) و چهل ستاره خفته در این مکان مقدس از نوادگان ایشان استشمام کرد و این سخن البته ریشه در باور و اعتقاد شیعه دارد که هر جا نام و یاد اهل بیت(ع) باشد آن جا حرم آن بزرگواران است و به راستی چه جایی بالاتر از معنوی ترین نقطه محله چهل اختران قم.

آن جا که محبان و شیفتگان حضرات معصومین(ع) جمع شدند تا در عزای شهادت جوان ترین امام ، به سوگ بنشینند و سرشک ماتم از دیده روان سازند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha