جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ صهیب حبلی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت شهر صیدا لبنان تاکید کرد: عربستان از مسجد الحرام برای اهداف سیاسی سوء استفاده می کند و لازم است که دولت های اسلامی کمیته ای را برای سازماندهی و سرپرستی موسم حج تشکیل دهند و مدیریت حج را از دست آل سعود خارج سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی گفت: اختلاف ایران با عربستان بر سر مسائل سیاسی است که عربستان آن را به اختلاف دینی تبدیل کرده است.

وی با طرح این سؤال که آیا بی دلیل و تصادفاً، حجاج ایران، یمن و سوریه از ادای فریضه حج محروم می شوند؟ اشاره کرد: یمنی ها در معرض جنگی قرار گرفتند که عربستان آن را به راه انداخته است و اداره می کند. ملت سوریه هم در آتش فتنه ای گرفتار شدند که با تسلیحات، اموال و فتواهای وهابیت سعودی پشتیبانی می شود.

شیخ حبلی تاکید کرد: عربستان از موسم حج و عمره استفاده تجاری می کند و قیمت ها را افزایش داده و سوء استفاده می کند؛ این در حالی است که مردم عراق با وجود مشکلات مالی برای خدمت به زائران اهل البیت علیهم السلام دواطلب می شوند.

این روحانی اهل سنت اشاره کرد: عربستان از مسجد الحرام برای اهداف سیاسی سوء استفاده می کند و لازم است که دولت های اسلامی کمیته ای را برای سازماندهی و سرپرستی موسم حج تشکیل دهند و مدیریت حج را از دست آل سعود خارج سازند.

شیخ حبلی تصریح کرد: دین وهابیت که آل سعود آن را در پیش گرفته، هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و بلکه تهدیدی است بر سر راه اسلام حقیقی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha