سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شیطان

استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: افراد بی دانش سریعتر به دام صیادان صید کننده انسان های جاهل می افتند، در صورتیکه افرادی که به دنبال علم و دانش هستند سربلند و رستگار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه حجت الاسلام هادی حسینی، دیشب در جمع طلاب و روحانیون مدرسه  علمیه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور با تاکید بر اینکه  امام محمد باقر (ع) امام دانایی ها و شکافنده علوم بود، اظهارداشت: امام محمد باقر (ع) یکه تاز عرصه علوم بود که در تاریکی جهل و نادانی به شهادت رسید، اخلاق، علم و ذکاوت این امام، الهی و خدایی بود.

وی خاطر نشان کرد: امام محمد باقر (ع) از فهم سیاسی و بصیرت دینی بالایی برخوردار بود و با درک بالای خود بسیاری از انسان ها را در مسیر درست الهی قرار داد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با توصیه هایی به طلاب ابراز داشت: افراد بی دانش سریعتر به دام صیادان صید کننده انسان های جاهل می افتند، در صورتیکه افرادی که به دنبال علم و دانش هستند سربلند و رستگار خواهند شد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) بیان داشت: اگر می دانستید در دانش چه فوائدی است به دنبالش می رفتید اگرچه با ریختن خون خود و یا فرورفتن در دریاها همراه بود، آموختن دانش بر هر مرد و زنی واجب است.

این محقق حوزوی عنوان داشت: علم انسان را به سلامت از صراط مستقیم عبور می دهد، برای هر قدم طالب علم، ثواب یکسال عبادت را می نویسند.

حجت الاسلام حسینی در پایان با تاکید بر اینکه فقط علما از خدا خوف و خشیت دارند، خاطرنشان کرد: عالم و دانشمند از جایگاه مهمی در اسلام برخوردار است لذا طلاب نسبت به تحصیل علوم دینی جدیت کافی را داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha