پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور برجسته هیات حوزه علمیه قم در همایش بین‌المللی لهستان

حوزه/ حجت الاسلام طاهر امینی گلستانی به عنوان تنها روحانی شیعه در همایش بین المللی «تاریخ، جامعه و ادبیات: دیدگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای» لهستان حضور پیدا کرد و مقاله خود را با عنوان «نقش گفتمان میان‌ادیانی و میان‌‌فرهنگی بر صلح جهانی، عدالت و اخلاق» عنوان ارائه داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، همایش بین المللی علمی مذهبی «تاریخ، جامعه و ادبیات: دیدگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای» در روزهای 12-14 سپتامبر، در دانشگاه وروتسواف در لهستان با همکاری جنبش دانشگاه قرن سوم برگزار شد.

 مراسم افتتاحیه این گردهمایی در ساختمان موسسه آموزش و پرورش این دانشگاه واقع در شهر وروتسواف در جنوب غربی لهستان برگزار شد.

حجت الاسلام طاهر امینی گلستانی مشاور بین الملل دانشگاه مجازی المصطفی و رئیس موسسه صلح و ادیان و تنها روحانی شیعه شرکت کننده در این همایش از قم بود. عنوان سخنرانی وی «نقش گفتمان میان‌ادیانی و میان‌‌فرهنگی بر صلح جهانی، عدالت و اخلاق» بود و در مراسم افتتاحیه این همایش ارائه شد. برگزارکنندگان همایش از روحانی ایرانی برای شرکت در مراسم سال آینده نیز دعوت به عمل آوردند. دکتر توفیق اسدوف از دانش اموختگان جامعة المصطفی هم از دیگر ارائه دهندگان مقاله در این همایش بین المللی بود که مقال په خود را با عنوان «اتحاد بشر بر اساس معنویت متعالی» ارائه داد.

دیگر سخنرانی‌های اجرا شده در مراسم  افتتاحیه این همایش به شرح زیر بودند:

«نزدیک شدن جوانان به نظریات متحد و جذابیت نظریه‌های ریسمان» توسط پائولو دی سیا از ایتالیا

«گرایش‌های پسااستعماری در ترجمه، در پرتو طرح پیش تصویر مفهومی حاشیه مرکزی » توسط پاتریک کارپینسکا از لهستان

«یادگیری از مردم کهنسال در عصر اطلاعات» الکساندر مارسینکیویک ویلک از لهستان

سخنرانی‌های برگزار شده در روز دوم همایش شامل «گسترش رادیکالیسم مذهبی، چالشی جدی برای صلح جهانی» توسط سید سوبتین حسین شاه از پاکستان، «افیون اصلاحات سیاسی» توسط میکائیل کونی از نیجریه، «معرفت شناسی سیاسی، کارشناسان و دموکراسی شورایی» از آیوان سروواک از ایتالیا بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha