جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
  آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ تصور من اين است كه وزارت ارشاد گرفتار يك سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده است و گمان می كند اين كارها به نفع دولت است در حالى كه آثار سوءاش روز به روز آشكارتر مى شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به دنبال جريان اجراى كنسرت در قم با حواشى زشت و نگران كننده‌اى كه داشت، حضرت آيت الله مكارم شيرازى، مدير كل ارشاد قم را احضار و ضمن اعتراض به اين جريان از وی توضيح خواست كه پاسخ‌ها قانع كننده نبود. هر چند  مدیر کل ارشاد قم،ضمن عذرخواهى تصريح كرد كه هرگز اين گونه برنامه‌ها تكرار نخواهد شد.

این مرجع تقلید در این دیدار  افزودند: گويا وزارت ارشاد اجراى كنسرت را در همه شهرها و حتى در قم كه قداست خاص آن بر هيچ كس پوشيده نيست با آن حواشى زننده از واجب‌ترين واجبات خود مى‌شمرد. كه اين همه روى آن پافشارى و سرمايه‌گذارى مى‌كنند و توجه ندارند كه اين كار موجب تضعيف دولت و فاصله گرفتن از مراجع دينى و آثار نامطلوب در برنامه های آينده خواهد داشت.

معظم له بیان داشتند: تصور من اين است كه وزارت ارشاد گرفتار يك سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده است و گمان مى‌كند اين كارها به نفع دولت است در حالى كه آثار سوءاش روز به روز آشكارتر مى‌شود.

این مرجع تقلید گفتند: اگر بنا است برنامه‌هايى براى شادى جوانان اجرا شود، مى‌توان با هماهنگى خبرگان از حوزه علميه برنامه‌هايى خالى از هر گونه مسائل خلاف شرع و هماهنگ با فرهنگ اسلامى تنظيم كرد، نه اينكه چشم و گوش بسته دنبال فرهنگ‌هاى غربى افتاد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: متاسفانه وزارت ارشاد نه تنها در اينجا به بيراهه مى‌رود در موارد مختلف ديگرى نيز نشانه‌هاى آن ديده مى‌شود، اميدواريم بيدار شوند و به راه برگردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • afa IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    با سلام و خسته نباشید: مراجع عظام باید با اجرای کنسرت در شهر مقدس قم به شدت مخالفت کنند . و از طرف دیگر باید وزارت ارشاد هم احترام این شهر مقدس را نگه دارد و از این کنسرت ها در این شهر مقدس اجرا نشود . با تشکر فراوان