شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احضار پزشک فرانسوی به دادگاه به خاطر توهین به زن محجبه

حوزه/ یک پزشک فرانسوی که به یک زن محجبه توهین کرده بود و به خاطر داشتن پوشیه حاضر به درمان او نشده بود، به دادگاه احضارشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از firstnews24، یک دکتر فرانسوی که حاضر به درمان بیمار زن مسلمان به خاطر داشتن پوشیه نشده بود، به دادگاه احضار شد.

این اتفاق در ماه ژوئن در ایزر، در منطقه‌ای در جنوب فرانسه به وقوع پیوست. زمانی که زن مسلمان پوشیه‌دار برای درمان به نزد یک دکتر فرانسوی رفته بود، این دکتر نه تنها به او توهین کرده بلکه حاضر به معاینه او نیز نشد.

این دکتر به زن مسلمان گفته بود که زنان پوشیه‌دار مسلمان را تحمل نمی‌کند و به حجاب او که نمادی از ایمان او محسوب می‌شده توهین کرده و به دروغ مدعی شده است که پوشیدن حجاب اسلامی در فرانسه غیرقانونی می‌باشد.

او همچنین به بیمار خود گفته است که خودش مدافع حقوق زنان بوده و زن مسلمان به خاطر پوشیدن حجاب مایه ننگ زنان می‌باشد.

با این حال زن مسلمان در این معاینه از دکتر فرانسوی که پزشک همیشگی او نبوده است می‌خواهد تا دارویی برای درمان افت فشار به او بدهد و نام دقیق دارو را به خاطر نداشته است. اما پزشک عمومی در پاسخ، نطق ضداسلامی طولانی و شدیداللحنی علیه اسلام می‌کند. زن مسلمان نیز این صحنه را روی گوشی تلفن همراهش ضبط کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

قاضی دادگاه گفت: حرف‌های این دکتر فرانسوی سرشار از آزار نژادی بوده است.

دادگاه به دکتر فرانسوی هشدار داد که در صورت بروز حوادث مشابه در آینده، مجوز پزشکی او به مدت 1 ماه به حالت تعلیق درخواهد آمد، اما کمیته انضباطی پزشک را خاطی ندانسته و تحریم‌های بیشتری برای او قائل نشدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha