پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی

حوزه / معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سطح خدمت رسانی فرهنگی و تبلیغی به زائران اربعین حسینی و زائران امام رضا(علیه السلام) در سال جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در جلسه شورای معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی اظهار کرد:  500 طلبه و روحانی به عنوان خادمان فرهنگی و تبلیغی آستان قدس رضوی در 300 ایستگاه استقبال و پذیرایی از زائران پیاده حضور یافته و با برگزاری نمازهای جماعت یومیه، جلسات تبیین معارف دینی، حلقه های معرفت و جلسات پاسخگویی به سئوالات شرعی و اعتقادی به ارائه خدمت می پردازند.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در ایام اربعین امسال در موکب هایی که به نام مبارک امام رضا(ع) در مرز مهران، مسیر نجف به کربلا و شهر کربلای معلی تاسیس شده است، به ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: بسته های فرهنگی ویژه مبلغان، اساتید پاسخگو به مسائل شرعی و اعتقادی و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) آماده شده که در ایام اربعین حسینی در این موکب ها توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی و تبلیغی آستان قدس رضوی در ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: حسب دستور تولیت آستان قدس رضوی در سال جاری شاهد توسعه کمی و کیفی خدمات به زائران پیاده و هیئت های مذهبی سراسر کشور که به مشهد مقدس مشرف می شوند، خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال جاری 300 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف می شوند که با همکاری آستان قدس رضوی و سایر مجموعه های خدمت رسان مجموعا در 300 ایستگاه از آنان پذیرایی می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با همکاری معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی 4 ایستگاه استقبال از زائران پیاده تدارک دیده شده که ضمن تکریم و عرض خیرمقدم به آنان، جلساتی درباره آداب زیارت نیز با حضور کارشناسان برجسته مذهبی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برای زائران و عزاداران در سنین مختلف بسته های فرهنگی مجزا طراحی و تولید شده است که علاوه بر ایستگاه های برون شهری در رواق مبارکه شیخ حر عاملی(ره) توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای حفظ ارتباط و تعامل با زائران پیاده و هیئات مذهبی سراسر کشور که در آن ایام در مشهد حضور خواهند داشت، گفت: در روز 26 ماه صفر گردهمایی بزرگ مجمع ذاکران آستان قدس رضوی با حضور 5 هزار مبلغ، ذاکر و مداح اهل بیت(ع) در حرم مطهر برگزار می شود.

وی افزود: نرم افزار و مسابقه بزرگ کتابخوانی دهه آخر صفر با عنوان «بر مدار آفتاب» با هدف شبکه سازی و ارتباط مستمر با این عزیزان طراحی و تولید شده که در بین زائران، مجاوران، هیئت های مذهبی وکاروانهای پیاده توزیع می شود و متن آن در پرتال معاونت در دسترس و مورد استفاده خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه از سخنرانان و مداحان برجسته كشوري براي بيان معارف و ذكر مصيبت اهل بيت(ع) دعوت شده است، تصريح كرد: ٣ همايش و اجتماع بزرگ هيئت¬های مذهبي سراسر كشور در روزهاي ٢٩،٢٨و30 صفر برنامه ريزي شده است كه با حضور باشكوه عزاداران در صحن جامع رضوي برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha