چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رجیو چاندراسخار، نماینده مستقل پارلمان هند

حوزه/ یک نماینده مستقل هند طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور خواستار توقف کمک‌های مالی خارجی به سازمان‌های سلفی در این کشور شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، رجیو چاندراسخار، نماینده مستقل پارلمان هند طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور خواستار جلوگیری از پیشروی سازمان‌های سلفی در این کشور شد و اعلام کرد: این سازمان‌ها خطر رادیکالیسم و بنیادگرایی را با استفاده از کمک‌های مالی خارجی موسسات مشکوک در هند گسترش می‌دهند.

او در این نامه خواستار تحقیق و تفتیش در منابع مالی خارجی مورد استفاده توسط سازمان‌های سلفی رادیکال شده و آن‌ها را تهدیدی برای هندوستان دانسته که سعی دارند اسلام به سبک عربستان را گسترش دهند.

وی در ادامه گفت: سازمان‌های غیردولتی سلفی در سه سال گذشته 134 کرور روپیه از کشورهای اسلامی دریافت کرده‌اند که قرار بود صرف ساخت و ساز و توسعه ساختمان مدارس، یتیم‌خانه‌ها و امکانات تحصیلی برای دانش آموزان شوند با این حال این کمک‌های مالی تنها برای گسترش موسسات سلفی و ترویج تفکر سلفیت در هندوستان خرج شده‌اند.

این سازمان‌ها با نفوذ خارجی ایدئولوژیکی، تهدیدی برای تمامی مسلمانان صلح طلب هند و تمامی ملت هندوستان محسوب شده و مدت‌های مدیدی این جریان ادامه داشته است و اکنون گودال‌های خطرناکی از رادیکالیسم و بنیادگرایی را ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha