جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت رقیه(س)

حوزه / همزمان با نخستین جمعه ماه صفر، نهمین همایش ریحانه الحسین(ص) ویژه بزرگداشت حضرت رقیه(س) در شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام سمیع الله مردان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگاران گفت: همزمان با نخستین جمعه ماه صفر، همایش ریحانه الحسین(ص) صبح روز جمعه ۱۴ آبان ماه ۹۵ به صورت همزمان در ۱۲ نقطه شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

وی افزود: این همایش همه ساله در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در نخستین جمعه ماه صفر، به یاد طفل سه ساله امام حسین(ع) و مصیبت هایی که در واقعه کربلا و پس از آن در کاروان اسرا به اهل بیت حضرت اباعبدالله حسین(ع) و خاندان مطهر عصمت و طهارت (ع) وارد شده، برگزار می شود.

حجت الاسلام مردان، با اشاره به این که امسال نهمین سال برگزاری این همایش در سطح شهرستان آران و بیدگل است، گفت: هر سال استقبال بانوان و دختران سه ساله برای شرکت در این همایش  بیشتر می شود و پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۵ هزار نفر از نقاط مختلف شهرستان در این همایش شرکت داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اینکه سه نقطه محوری برای برگزاری این همایش در شهر آران و بیدگل در نظر گرفته شده،خاطر نشان کرد: سالن زنده یاد محبوبی، مرکز هیئت چهارده معصوم بلوار امام خمینی(ره) و امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) از جمله محل های برگزاری این همایش در شهر آران و بیدگل خواهد بود.

حجت الاسلام مردان افزود: امامزاده رقیه خاتون(س) شهر نوش آباد، امامزاده اسحاق و اسماعیل محمدآباد مرکزی، حسینیه اعظم سفیدشهر، مرکز هیئت جان نثاران قمر بنی هاشم(ع) روستای علی آباد مرکزی و هیئت انصارالحسین(ع) روستای یزدل از جمله مراکز برگزاری همایش ریحانه الحسین(ع) در بخش مرکزی آران و بیدگل است.

وی، محل های برگزاری این همایش در بخش کویرات آران و بیدگل را ۴ نقطه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: حسینیه سیدالشهدا (ع) حسین آباد، هیئت فاطمیون ابوزیدآباد  و هیئت ابوالفضل(ع) و مهدیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای محمدآباد کویرات از  جمله مراکز برگزاری این همایش در این بخش است.

به گفته مردان، قرائت قرآن، سخنرانی مذهبی، دکلمه خوانی و مرثیه سرایی توسط مداحان اهل بیت(ع) از جمله برنامه های مشترک همایش های بزرگداشت حضرت رقیه(س) در آران و بیدگل است.

شایان ذکر است؛ حضرت رقیه (س) در سال ۵۷ هجری قمری متولد شد و خانه امام حسین (ع) و ام اسحق گرمای تازه ای یافت، اما درهمان ابتدای کودکی مادر را از دست داد و در دامان عمه اش حضرت زینب(س) تربیت شد تا این که در سال ۶۰ هجری قمری، حضرت رقیه (س) به همراه کاروان امام حسین(ع)راهی کربلا شد.

حضرت رقیه (س) در واقعه عاشورا سه سال سن داشتند که بعد از شهادت پدر و یارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفتند و در خرابه‌های شام به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha