پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جراح زاده رئیس اداره امور مدیریت‌های استانی معاونت آموزش حوزه

حوزه/ رئیس اداره امور مدیریت‌های استانی معاونت آموزش حوزه از حضور ۱۱۰ نفر در نشست دانش‌افزایی مدیران مدارس علمیه شهرستان‌ها در قم خبر داد.

حجت الاسلام میثم جراح زاده در حاشیه نشست دانش‌افزایی مدیران مدارس علمیه شهرستان‌ها در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به چهارمین سال برگزاری دوره دانش‌افزایی در قم گفت: این دوره برای مدیرانی که در سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه شهرستان‌ها منصوب شده‌اند برگزار می‌شود و همه مدیران مدارس علمیه موظف هستند در این دوره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه نشست دانش‌افزایی در سال جاری با حضور 110 نفر برگزار شد، افزود: در سال تحصیلی جدید حدود 90 نفر برای مدیریت مدارس علمیه در 25 استان منصوب شده‌اند و به همراه 20 از مدیرانی که سالیان گذشته منصوب شده‌اند ولی در این دوره شرکت نکرده بودند در این دوره حضور دارند.

رئیس اداره امور مدیریت‌های استانی معاونت آموزش حوزه گفت: هدف از برگزاری دوره دانش‌افزایی مدیران مدارس علمیه بالا بردن سطح کارکردهای تخصصی مدیران در زمینه‌های مختلف ازجمله آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و کارکردهای مدیریتی است.

وی تصریح کرد: مدیریت امور کتابخانه، مدیریت امور پژوهشی واحدهای آموزشی، جشنواره استانی علامه حلی و ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش عناوین کارگاه‌های برگزار شده در روز اول دوره بودند.

حجت الاسلام جراح زاده با بیان اینکه برنامه‌های روز دوم با رویکرد تهذیبی بود گفت: تبیین مدیریت امور تربیتی در مدارس، نقش تربیتی مدیران و انتقال تجربیات، عناوین کارگاه‌های برگزار شده در روز دوم دوره بودند.

وی با اشاره به اینکه روز سوم و چهارم دوره به مباحث آموزشی اختصاص داشت، عنوان کرد: تبیین مدیریت امور آموزشی در مدارس و مهارت‌های تدریسی عنوان کارگاه‌های برگزار شده در روزهای سوم و چهارم این دوره بودند.

رئیس اداره امور مدیریت‌های استانی معاونت آموزش حوزه گفت: انتصاب مدیران جدید مدارس هر تابستان انجام شده و در شهریور مشخص می‌شوند و به  همین منظور دوره دانش‌افزایی هرساله در مهر و آبان برگزار می‌شود و تاکنون توانسته‌ایم چهار دوره را به‌صورت متمرکز برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته کارگاه‌های آموزشی دیگری نیز برگزار شدند گفت: از معاونت‌های مختلف درخواست می‌کنیم با توجه به ضرورت‌هایی که وجود دارد عناوین دوره‌های مدنظر خود را به ما اعلام کنند.

حجت الاسلام جراح زاده ادامه داد: در سال‌های گذشته کارگاه‌های مدیریت امور تبلیغی و تبلیغ بین‌الملل را نیز برگزار می‌کردیم ولی امسال با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفت این کارگاه‌ها برگزار نشد و برنامه‌هایی داریم که درباره امور کلان مدیریت و برنامه‌ریزی کارگاه‌هایی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha