سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 نشست سالانه مسئولان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

حوزه/معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از برگزاری نشست سالانه مدیران حوزه های علمیه و دبیران کمیته های استانی آموزش و پرورش، هجدهم و نوزدهم آبان ماه جاری در مشهد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علیرضا رحیمی صبح امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم که با موضوع دهمین نشست سالانه مدیران حوزه های علمیه و دبیران کمیته های استانی برگزار شد، اظهار داشت: همکاری میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به عنوان یک ضرورت و واجب عینی برای تمام دستگاه هایی است که در این حوزه کار می کنند؛ چراکه اسناد موجود بر این همکاری تأکید داشته و قانون های متفاوتی در این زمینه وجود دارد.

وی ابراز داشت: در نقشه جامع علمی کشور نیز تأکید شده است که دستگاه های تربیت عمومی از ظرفیت های حوزه های علمیه در ساحت های گوناگون بهره ببرند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: 131 راهکار عملیاتی در سند تحول بنیادین وجود دارد که شرط تحقق 95 راهکار آن به همکاری دو دستگاه آموزش و پرورش و حوزه های علمیه وابسته است.

رحیمی تصریح کرد: توافق نامه میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین استوار است؛ هرچند که تاریخچه توافقنامه میان این دو دستگاه به حدود 12 سال قبل بر می گردد و تصویب سند تحول بنیادین بعد از آن می باشد که نشان دهنده آن است که مسئولان وقت به ضرورت این موضوع پی برده و آن را انجام داده اند.

این کارشناس مباحث دینی اذعان داشت: امسال نخستین سالی است که برنامه دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به طور رسمی، مصوب و به مراجع ذی ربط ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: برای همکاری بیشتر میان این دو دستگاه، نشست های سالانه ای برگزار می شود که امسال دهمین نشست سالانه در روزهای هجدهم و نوزدهم آبان ماه سال جاری در مشهد مقدس در راستای ایجاد و بررسی راه کارهای اجرایی شدن اسناد را در سطوح میانی و اجرایی هر دو دستگاه پیگیری می کنند.

*اهداف نشست سالانه مشهد مقدس

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره  به سه هدف کلی این نشست سالانه، اظهار داشت: «توسعه و تعمیق همکاری میان دو دستگاه»، «تبیین و تشریح سیاست های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش» و «شناسایی موانع و مشکلات همکاری ها» سه هدف کلی این نشست می باشد.

رحیمی ابراز داشت: برنامه افتتاحیه این نشست سالانه با سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و دکتر آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: در ادامه این نشست سالانه 5 کارگروه تخصصی نیز خواهیم داشت که محورهای آن متمرکز بر برنامه های مصوب سال جاری تحصیلی است و در نهایت، تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: برگزاری نشست های اختصاصی برای مدیران حوزه های علمیه و دبیران ستادی آموزش و پرورش به صورت جداگانه از دیگر برنامه های این نشست سالانه خواهد بود.

رحیمی بیان داشت: برنامه اختتامیه این نشست، عصر روز چهارشنبه، نوزدهم آبان ماه با سخنرانی یکی از نمایندگان ولی فقیه و یکی از مدیران کل آموزش و پرورش و همچنین سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران خواهد بود.

*اعزام 5 هزار روحانی به مدارس آموزش و پرورش در سال گذشته

وی در بخش دیگر از سخنان خود به برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های این ستاد، اعزام مبلغ در مناسبت های گوناگون می باشد که در سال گذشته 5 هزار روحانی اعزام شده اند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این مطلب که قریب به 105 هزار مدرسه در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد، در 50 هزار مدرسه نماز جماعت برگزار می شود که 25 هزار نماز آن از سوی روحانیون اقامه می گردد.

رحیمی ابراز داشت: ما از این تعداد مدارس،40 هزار مدرسه داریم که آمار جمعیتی آنان کمتر از 50 نفر است که امکان حضور روحانی در آنان نمی باشد.

*وجود یک مدرسه با یک دانش آموز در کشور

وی یادآور شد: همچنین100 مدرسه در کشور داریم که آمار زیر 5 دانش آموز داشته و حتی مدرسه ای در کشور داریم که یک دانش آموز دارد.

معاون پژوهش ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر سه هزار نفر از طلاب ما به صورت رسمی در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت بوده و با ضوابط این دستگاه وارد آن شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha