پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
وزیر دادگستری در غرفه خبرگزاری حوزه

حوزه/ وزیر دادگستری گفت: ارکان دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران در دست روحانیون است چرا که پشتوانه قضای اسلامی حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»، در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به نقش روحانیون درکاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم در جامعه اظهار داشت: دستگاه روحانیت، حوزه منبع اصلی دانش فقه و  حقوق اسلامی است و ارتباط بسیار مستقیمی با فعالیت های دستگاه قضایی دارد.

وی با بیان اینکه ارکان دستگاه قضایی در دست روحانیون است چرا که حوزه علمیه  پشتوانه قضای اسلامی است، افزود: اگر چه همه قضات نظام جمهوری اسلامی ایران روحانی نیستند اما کار قضاوت جزو کار ویژه های روحانیت تعریف می شود.

وزیر دادگستری با اشاره به نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی و حل و فصل اختلافات تصریح کرد: اصولا روحانیت در این عرصه به وظایف خود به خوبی عمل کرده و است و این مهم غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی خاطرنشان کرد: البته نقش روحانیت در جامعه بسیار گسترده است و از جمله آن می توان به تبلیغ، ارشاد، تامین امنیت روانی جامعه، آرامش بخشی به جامعه و ... با استفاده از ابزار دعا و معنویت، ایجاد انس الفت و دوستی در جامعه، رفع کدورت ها و برقراری صلح است.

وزیر دادگستری با اشاره به استفاده از ظرفیت های پژوهشی، آموزشی و ... حوزه در دستگاه قضا گفت: تعامل سازنده و بسیار مطلوبی بین دستگاه قضا و حوزه های علمیه برقرار است.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha