شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رزاقی

حوزه/ خدمت به انقلاب و همراهی با امام و رهبری همچنین شاگردی مکتب امام صادق علیه السلام از جمله سند افتخار این عالم ربانی است که خدمات و تلاش های ایشان برهیچ کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله رزاقی امشب در مراسم ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت الله شاهرخی که در حسینه حضرت امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهارداشت: این عالم ربانی در طول عمر بابرکت خود در حوزه، هرجا که نظام و انقلاب به وجود ایشان نیاز داشت قبول مسئولیت می کرد و در صحنه حاضر بود.

محقق حوزه علمیه افزود: در دوره اول مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم لرستان وارد مجلس شد و در دوره از سوی مردم غیور لرستان به عنوان نماینده این استان در خبرگان رهبری حضور یافت و در طول دوران خدمت خود در محضر امام امت از هیچ خدمتی فروگذار نبود و پس از ایشان یار و همراه مقام معظم رهبری بود.

وی ادامه داد: خدمت به انقلاب و همراهی با امام و رهبری همچنین شاگردی مکتب امام صادق علیه الاسلام از جمله سند افتخار این عالم ربانی است که خدمات و تلاش های ایشان برهیچ کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی با اشاره به آیه « اللَّهُ الَّذي خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ وَ أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحاطَ بِکُلِّ شَيْ‏ءٍ عِلْماً » افزود: خداوند متعال در این آیه فلسفه خلقت آسمان ها و زمین همچنین مدیریت میان آسمان و زمین را تنها یک کلمه « لتعلم » عنوان کرد.

وی بیان داشت: خداوند با خلقت آسمان ها و زمین می خواهد بشر به این باور برسند که بشر یک خالق و قیوم دارد و این مسائل را در حرکت تشریحی و تکوینی به بشریت ثابت می کند.

این محقق حوزه علمیه اظهارداشت: علم آموزی و تربیت بشر هدف از بعثت انبیای الهی بود حرکتی که در امتداد رسالت پیامبران به ائمه اطهار(ع) رسید و پس از غیبت کبری امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به عالمان دینی و مراجع معظم تقلید محّول شد.

وی گفت: علم در فرهنگ دینی ما نهادینه شده است، دانشی جهت دار است که دارای چهار ویژگی خداشناسی، خود شناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی داشته باشد.

سخنران این مراسم، افزود: اولین گام علم ، آنست که انسان را به خدا برساند، این ثمره شجره علم است که به انسان توانایی خودشناسی می دهد و " ما می توانیم " را در افراد تقویت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی ادامه داد: امام و رهبری با همین شاخصه ملت را سرافراز کردند، به اسلام حیات و آبرو دادند، بینی ظلم و استکبار را به خاک مالیدن، شهدای عظیم الشانی را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نهال انقلاب کردند تا ارزشها و آرمانها حفظ شود و ما وام دار خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی تصریح کرد: آیت الله شاهرخی در دامان همین انقلاب ، امام و رهبری رشد کرد و حتی تا آخرین لحظات عمر با برکت خود دست از دفاع و حفظ آموزه های دینی و ارزشهای انقلاب برنداشتند و همیشه به عنوان یار امام و رهبری خدمت کرد.

محقق حوزه علمیه  تاکید کرد: تربیت طلاب و فضلای مهذب و انقلابی نمونه دیگری از خدمات ارزشمند این عالم پارسا به مکتب امام صادق علیه الاسلام بود که تا آخرین روزهای عمرشان ادامه داشت.

انتهای   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha