جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد عبدالله کویلیام

حوزه/ گروه‌های هوادار فوتبال تیم‌های لیورپول و اورتون، با همکاری اعضای نخستین مسجد انگلستان، اقدام به ایجاد یک بانک غذایی برای کمک به نیازمندان و فقرا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از worldbulletin، گروه‌های هوادار فوتبال تیم‌های لیورپول و اورتون در انگلیس، با اعضای قدیمی‌ترین و نخستین مسجد تاسیس شده در انگلستان، برای کمک به بانک غذای شهر همکاری می‌کنند.

قدیمی‌ترین و نخستین مسجد تاسیس شده در انگلستان

مسجد عبدالله کویلیام، یک مسجد تاریخی واقع در جاده غربی دربی در کنزینگتون با همکاری هواداران تیم‌های فوتبال لیورپول، سازمان اعتماد هواداران اورتون و سازمان روحیه شنکلی، بزودی تبدیل به یک مجموعه بانک غذایی می‌شود.

درحالی که اعضای مسجد کمک‌های مالی لازم برای ایجاد بانک غذایی را برعهده دارند، وظیفه جمع آوری مواد غذایی و ارسال آن‌ها به بانک غذایی در شمال لیورپول به عهده هواداران فوتبال است.

اعضای کمیته معتمدین مسجد از این همکاری ابراز رضایت کردند. معین خان یکی از موسسان و رئیس جامعه عبدالله کویلیام در این باره گفت: یکی از ویژگی‌های مهم مسجد ما این است که فعالیتش را در ابتدا از طریق خیریه آغاز کرده است. عبدالله کویلیام در سال 1899 این مسجد را افتتاح کرد و از طریق این مرکز اقدام به اطعام فقرا و نیازمندان محله می‌کرد.

کمک به همسایگان و نیازمندان، از ویژگی‌های مهم دین اسلام

وی افزود: از آنجایی که او دوستدار مردمان این محله بود، ما نیز تصمیم گرفتیم به پروژه بانک غذا بپیوندیم، زیرا یکی از ویژگی‌های مهم دین اسلام عشق ورزیدن به همسایه، مهربانی، خوبی و کمک به همسایگان، دوستان و مردم نیازمند است.

معین خان درباره خصوصیات رفتاری عبدالله کویلیام گفت: یکی از اولین کارهایی که عبدالله کویلیام پس از افتتاح این مسجد انجام داد این بود که تمامی مردم، کودکان و بی‌بضاعتان را به اینجا دعوت کرده و به مناسبت عید کریسمس به آن‌ها ولیمه داد.

مبارزه با تبعیض و ایجاد انسجام و همدلی در جامعه

ایان بیرنه یکی از اعضای گروه هواداران فوتبال می‌گوید: ما در کنار کمک به نیازمندان در انسجام بیشتر میان اعضای جامعه با مسلمانان نیز فعالیت خواهیم داشت. این اقدام به از بین بردن اسلام‌هراسی افراط‌گرای گروه راست در انگلستان که اخیرا ترویج یافته کمک می‌کند.

یکی از اعضای گروه هواداران اورتون نیز گفت: ما تعمدا می‌خواستیم که این بانک غذایی دارای تنوع جمعیتی باشد و تبعیض علیه هیچ کس وجود نداشته باشد. ما می‌خواهیم بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب و انگیزه‌های سیاسی، جامعه‌ای منسجم و همدل باشیم.

عبدالله کویلیام، نخستین انگلیسی مسلمان

عبدالله کویلیام، نخستین انگلیسی مسلمان

ویلیام هنری کویلیام یا همان شیخ عبدالله کویلیام نخستین انگلیسی است که در سفرش به مراکش به دین مبین اسلام گرویده است.

کویلیام متولد 1856 در لیورپول، فرزند یک کشیش متودویست بود که در جوانی زندگی بسیار معمولی داشت تا اینکه در سن 17 سالگی به مراکش رفت تا دوران نقاهت خود را در پی بیماری در این کشور بگذراند و همین سفر، الهام بخش او در گرویدن به اسلام بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha