جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه قم بر لزوم واکنش جدی مسئولان کشور نسبت به بدعهدی آمریکا نسبت به برجام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس گفت: روز پنجشنبه بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در استان البرز برگزار شد که با پیام رهبری برگزار شد؛ ایشان فرمود، سررشته داران امور کشور و روحانیون و مبلغان و... در مسئولیت اقامه نمازشریک هستیم.

وی افزود: روز گذشته دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم و با موضوع حوزه انقلابی و بایسته ها برگزار شد؛ در این اجلاس سخنرانان مطالب ارزشمندی مطرح کردند، زیرا باید حوزه ما انقلابی بماند و همان حالت انقلاب اول نهضت امام راحل باید تداوم پیدا کند و به راهکارهایی که رهبر انقلاب و بزرگان فرموده بودند توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: از بایسته های حوزه انقلابی باید به تربیت فقیه اشاره کرد، زیرا مراجع و فقها کیان تشیع هستند؛ طلاب باید برای تبلیغ اسلام و انقلاب به زبان عربی مسلط شوند و برای تبلیغ دین به زمان نیز آگاه باشند.

امام جمعه قم اظهارکرد: این روزها با تمدید تحریم ها مشخص شد که تغییری در اهداف و روش های ظالمانه آمریکا ایجاد نشده است؛ این بد عهدی برای ما روشن شد که آمریکا با همان خصومت شیطانی است و سینه آن پر از کینه علیه جمهوری اسلامی است.

وی گفت: کسانی که سعی می کردند که دشمنی آمریکا با ملت رشید ایران را در حد سو تفاهم تقلیل دهند امروزه برای همه نادرستی این تحلیل آشکار شد.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از همان ابتدا فرمودند که من به این گفتگو ها خوشبین نیستم و در جزییات نیز دخالت نکردم بلکه چارچوب ها و خط قرمزها را گفته ام، و این که گفته شود که رهبر انقلاب در جریان جزییات مذاکرات بوده ام سخن درستی نیست.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) یادآورشد: اجازه مذاکره برای آن بود که دشمنان نتوانند به ما تهمت بزنند که ایران اهل مذاکره نیست، صورت گرفت؛ ولی امروز مسئولان باید در مقابل زیاده خواهی های آمریکای جنایت کار بایستند.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم بر مشکلات گوناگون کشور فائق بیاییم باید به چند مساله توجه کرد که شامل توجه به صنایع کوچک، مبارزه با ویژه خواری  و قاچاق کشور، پرهیز از واردات تضعیف تولید داخلی، دانش بنیان شدن بخش های مهم و حساس اقتصادی، اعتماد به متخصصان وجوانان داخل کشور، پرهیز از زندگی اشرافی، استفاده از ظرفیت گرانبها و بی بدیل بسیج در همه عرصه ها، ترویج و پایبندی همه به خصوص مسئولان به معنویات و اخلاق و دل بریدن از بیگانگان است.

امام جمعه قم اظهارکرد: دوشنبه آینده آغاز هفته وحدت است؛ در این هفته علمای اسلام بر محوریت قرآن و پیامبر، پیروان مذاهب را به وحدت فرا می خوانند؛ معتقد هستیم که اسلام وحدت مسلمین و نیروهای موحد را یکی از واجبات و فرایض قرارداده است و همه باید تلاش کنیم که اتحاد را در صفوف مسلمین ایجاد کنیم که در راس آن انگلیس فریبکار است.

وی گفت: اهمیت کار پزشکان و مسئولان خدمت گذار در بیمارستان ها بر کسی پوشیده نیست؛ ولی برخی خطاها است که قابل جبران نیست بخصوص اینکه بتوان از آن پیشگیری کرد.

امام جمعه قم عنوان کرد: خطاهای قابل پیشگیری که در بیمارستان ها رخ می دهد باعث داغدارشدن مردم می شوند؛ چند روز پیش دختری بر اساس یک خطا از دنیا رفت ولی خانواده وی به سرعت اعضای بدن وی را به نیازمندان اهدا کردند ولی از مسئولان امر نیز می خواهیم که جلوی این  حوادث را بگیرند.

وی گفت: پیروزی چشمگیر ارتش سوریه در حلب در هفته گذشته خبر مسرت بخشی بود زیرا این پیروزی، پیروزی قطعی بر تروریست های سوریه را نزدیک تر کرد.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) در خطبه اول نیز تصریح کرد: قرآن کریم بیان می کند که با کسانی که دین خدا را مسخره می کنند و آن را قبول ندارند نباید دوستی کنیم.

وی گفت: کسانی که با دشمنان خدا و خود رابطه دوستی برقرار می کنند مومن واقعی نیستند زیرا کسی که دشمن خداست، دشمن مومنین نیز می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی عنوان کرد: مومنین برای ایجاد رابطه دوستی با دیگران محدودیت دارند و حق ندارند با هر کسی طرح دوستی ریخته و مذاکره کنند؛ مومنین با انسان های دیگر دو نوع رابطه می توانند داشته باشند که شامل رابطه انسانی و تشکیلاتی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در اسلام نهی شده است ایجاد رابطه صمیمیت تشکیلاتی بین مومنان و دشمنان خداست؛ ولی ایجاد رابطه انسانی با همه انسان ها نه تنها منع نشده بلکه در سیره اهل بیت(ع) بیان شده است که این حضرات با سایر انسان ها داد و ستد داشتند و مراوده داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: برخی از انسان ها هستند که با مومنان دشمنی دارند و در این صورت ایجاد رابطه دوستی و صمیمت با دشمن غیر عقلانی است و قرآن این کار را یک عمل غیر عقلانی ذکر می کند.

وی اظهارکرد: کفار و مشرکان تنها یک مصداق و این دشمن به حساب می آیند؛ به عبارت دیگر، عنوان دشمن دین صرفا مشمول کفار نیست بلکه شامل مسلمانی نیز می شود که در مسیر حق گام بر نمی دارند؛ همچون معاویه و خوارج و یزید و ابن زیاد و.... که در عین مسلمانی با رهبر جامعه خویش به مقابله برخواستند.

امروزه داعشیون و وهابیت به نام دین ظلم و فسادی می کنند که در تاریخ هیچ مشرکی انجام نداد.

وی گفت: امروزه هر کسی از منافقین و کسانی که بر علیه نظام و ولی فقیه دشمنی کردند و فتنه انگیزی کردند مشمول آیه کریمه ای هستند که در قرآن بیان شده است که با آنها دشمنی کنیم.

استاد حوزه عنوان کرد: یکی از مصیبت های امام حسن عسکری(ع) آن بود که ایشان زمانی تنها فرزند خود را ترک می کردند که ایشان تنها 5 سال داشتند و ظهور ایشان نیز زمانی باید فرا می رسید که دنیا پر از جوز شده بود.

وی گفت: از جمله خدماتی که امام حسن عسکری(ع) در دوران غیبت برای شیعیان انجام دادند تعیین فقهایی بودند که شیعیان در حیرت به سر نبرند و گمراه نشوند؛ امروز نیز سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه خاطرنشان کرد: امروز به امام زمان(عج) عرض می کنیم که با شما عهد می بندیم که همیشه پیرو ولی فقیه بدانیم و تا آخرین نفر و نفس از ولی فقیه خود حمایت کرده و از فرمایشات ایشان عدول نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    0 0
    بارها در چند سال اخیر این جمله را از مسولین بلند پایه برجام شنیده ایم ((( ایران حق خود را در واکنش به هرگونه بدعهدی آمریکا محفوظ می داند))) حال سوال اینست که باتوجه به در اختیار داشتن یک انبار واکنش ایا میشود با فروش این همه واکنش انبار شده با دیپلماسی چیزی عاید مردم گشنه کرد تا ملت اینهمه هزینه انبارداری نپردازد ترسو دایما میگه بیای جلو میزنم میره عقب و شجاع یکدفعه 6 تا موشک میزنه میره جلو