جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهریار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار، گزارشی از آخرین آمار و فعالیت‌های صورت گرفته در مدرسه تحت مدیریت خود را ارائه کرد.

حجت الاسلام مهدی افشار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در خصوص آخرین خبر‌ها از مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار، گفت: در حال حاضر ۱۴۰ طلبه در سطوح ۱، ۲ و ۳ حوزه در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار مشغول به تحصیل هستند که ۱۲ تن از اساتید نیز مسئولیت تدریس آنان را عهده دار شده‌اند. 

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار، فقط بر روی دروس حوزوی تمرکز نکرده و برنامه‌های جانبی مختلفی برای طلاب خود پیش بینی کرده است، اظهار داشت: یکی از مباحث جدی که در این مدرسه علمیه دنبال می‌شود، تشکیل کلاس‌های اخلاق است که در برخی از این کلاس‌ها، شخصیت‌های برجسته‌ای همچون استاد عابدی از اساتید جانباز حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور حضور یافته و به مباحث اخلاقی برای طلاب و اساتید پرداخته‌اند. 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار، افزود: تشکیل کلاس تاریخ اسلام در راستای بحث تمدن سازی اسلامی نیز مورد توجه ما قرار گرفته تا طلاب با شرکت در این کلاس‌ها به دانش تاریخی خود بیافزایند. 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تشکیل کلاس‌های تربیت سیاسی طلاب با حضور اساتید برجسته‌ای از دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم نیز از دیگر محورهای مورد توجه در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار است، گفت: هدف از تشکیل کلاس‌های تربیت سیاسی، حرکت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و بصیرت افزایی میان طلاب و اساتید این مدرسه علمیه است. 

حجت الاسلام افشار افزود: از طرفی جایگاه تربیت سیاسی در حوزه‌های علمیه امروز مغفول مانده، اما ما در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار در نظر داریم تا با حرکت در این راستا، اهمیت آن را نشان داده و علاوه بر آن در راستای یک حوزه انقلابی به معنای واقعی گام برداشته باشیم. 

وی زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر مسائل مورد توجه مسئولان مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار دانست و گفت: در سال گذشته، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام ۸ سال دفاع مقدس را به داخل این مدرسه علمیه آوردیم و برنامه وداع با شهدای والا مقام، با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد؛ امسال نیز در نظر داریم تا برنامه سال گذشته را تکرار کنیم. 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار، افزود: همچنین در سال تحصیلی گذشته، سه مراسم برای گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم و یک مراسم ویژه نیز برای شهید مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده که از طلاب همین مدرسه علمیه بود را برگزار کردیم که خوشبختانه باعث ایجاد فضای معنوی خوبی بین طلاب و اساتید شد. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ایجاد تحول در حوزه نیز، جلساتی در درون مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار داشتیم و البته در این راستا معتقد به کارهای جسته و گریخته‌ای که بعضا نتیجه‌ای هم ندارد نیستیم؛ بر همین اساس به زودی جلسات درس خارج فقه با رویکرد فقه حکومتی را برگزار خواهیم کرد. 

حجت الاسلام افشار با بیان اینکه خوشبختانه نگاه خوبی از سوی مسئولان حوزه علمیه استان تهران به مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار وجود دارد، گفت: در آخرین برنامه تجلیل از اساتید بر‌تر و نمونه این مدرسه علمیه، حجت الاسلام و المسلمین غفوری مدیر حوزه علمیه استان تهران به همراه حجت الاسلام کبیریان معاون آموزش حوزه استانحضور یافته بودند.

وی در پایان با بیان اینکه مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان شهریار، در سال ۷۴ و به همت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی ثمری، تأسیس و به بهره برداری رسید، گفت: بعد از رحلت بنیانگذار این مدرسه علمیه، حجت الاسلام و المسلمین خاتمی که در حال حاضر نماینده ولی فقیه در زنجان هستند عهده دار تولیت این مدرسه شدند و به علت اینکه ایشان نیز به زنجان رفتند، در حال حاضر حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی، تولیت مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهریار هستند.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha