پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/خطیب جمعه قم گفت: رمضان عبدالله طرحی ۱۰ ماده ای را خدمت رهبر انقلاب اسلامی ارائه کرد که تاکید بر مبارزه، نفی کامل قراردادهای سازش، اصرار بر اتحاد گروههای فلسطینی و محکوم کردن برخی کشورهای مرتجع منطقه برخی بندهای این طرح را تشکیل می دهند و رهبر انقلاب بیان کردند که این طرح نباید روی کاغذ بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله حسینی بوشهری امروز در خطبه های نمازجمعه قم با اشاره به ملاقات عبدالله رمضان با رهبر انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب فرمود: اگر این جوانان فلسطینی و این اتحاد بین مسلمانان علیه صهیونیستها اتفاق بیفتد و مسلمانان با یکدیگر متحد شوند، بعد از 25 سال، اثر و نشانه ای از رژیم صهیونیستی در جهان نخواهد ماند.

امام جمعه قم با اشاره به مقوله امر به معروف و نهی از منکر به شرایط این فریضه الهی اشاره کرد و اظهار داشت: شرط اول اینکه آمر به معروف باید بداند اینجاد مصداق معروف و آنجا مصداق منکر است تا به درستی بتواند امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی به شرط دوم انجام امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: احتمال تاثیر برای وجوب امر به معروف و نهی از منکر کافی است؛ امام صادق(ع) می فرماید: «کسی امر به معروف و نهی از منکر می شود که مومنی اندرز پذیر یا جاهلی که بیاموزد و اثر امر به معروف و نهی از منکر در زندگی او هویدا شود».

امام جمعه قم افزود: شرط سوم اینکه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به کسانی است که اصرار بر گناه و خطیئه دارند و لذا وجوب این فریضه الهی برای کسانی که با انجام گناه پشیمان شده و توبه می کنند، مطرح نیست.

وی شرط چهارم امر به معروف و نهی ازمنکر را عدم به وجودآمدن مفسده عنوان کرد که در کتاب فقها آمده است و افزود: شهید مطهری گفت: «از آنجا که این فریضه دارای اهمیت خاصی است باید تلاش کرد به شکل صحیح انجام شود و زیانبار نباشد چون اگر زیانبار باشد امر الهی محسوب نمی شود».

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم با اشاره به هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) ابراز داشت: این روز به نام اخلاق و مهربانی هم نامگذاری شده است و آخرین روز هفته وحدت است که از 12 ربیع الاول آغاز شده و تا 17 ربیع الاول ادامه دارد.

معاون جامعه مدرسین افزود: میلاد پیامبر  اکرم(ص) شروع مقطع عظیم در تاریخ بشریت است و با میلاد او چند اتفاق مهم رخ داد؛ بتهای کعبه به رو افتادند، ایوان کسری شکست و چهارده کنگره آن فروریخت، دریاچه ساوه خشکید و آتشکده هزار ساله فارس به یکباره خاموش شد.

امام جمعه قم این وقایع را پیام مهمی برای جهانیان دانست و گفت: این اتفاقات پیام دهنده خبری در سطح دنیاست و آن اینکه از بت و آتش پرستی دیگر اثری نخواهد بود.

وی ادامه داد: از بزرگترین برکات میلاد پیامبر اکرم(ص) ارتقای جایگاه انسان است؛ همچنین میلاد امام صادق(ع)، هدایتگری های این امام همام تاثیر فراوانی در جامعه آن روز گذاشت.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: وظیفه ما این است که معارف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را فرا گرفته و خود را پایبند دستورات آنها قرار دهیم آن هم در جهان کنونی که فتنه و تفرقه سراسر عالم را فرا گرفته و دشمنان در صدد ایجاد تفرقه بین امت اسلامی هستند.

وی راه نجات از این تفرقه ها را پایبندی به سیره پیامبر و اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: امروز دشمن نه به سنی و نه به شیعه رحم نمی کند چون هم دشمن شیعه و هم دشمن سنی است، امکانات زیادی از سران کشورهای عربی و اسلامی برای ایجاد تفرقه می گیرد.

امام جمعه قم گفت: با برپایی کنفرانسها و همایشها و عمل کردن به رفتار اسلامی و دینی به گونه ای  باشد که پیامبر(ص) و امام صادق(ع) از ما راضی باشد و این فرصتهای عظیم الهی و اسلامی را به تهدید تبدیل نکنیم.

وی به 27 آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: باری که بر دوش حوزویان و دانشگاهیان است اینکه دوشادوش هم در جهت تداوم نهضت اسلامی حرکت کنند تا این انقلاب را به دست امام زمان(عج) برسانیم.

آیت الله حسینی بوشهری به مساله آزادی حلب اشاره کرد و آن را حادثه مهم و مهمترین رویداد خبری دانست که بازتاب وسیعی در جهان داشت و عنوان کرد: امروز دنیای کفر و ارتجاع عرب به عزا نشسته است. فرانسه که خود را مهد آزادی معرفی می کند آنچنان به خشم آمده و عزا گرفته که چراغهای برج ایفل را خاموش کرده است؛ این نشانه قدرت امت اسلامی است.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه جهان کفر عزاداری آزاد سازی حلب است، ادامه داد: دانمارک به عزا نشسته و انگلستان و برخی کشورهای دیگر، سفیر ایران و سوریه را احضار می کنند، مگر دنبال این نبودید که با تروریست مبارزه کنید؟ نیروهای مردمی سوریه این اشغالگران را مفتضحانه بیرون کردند.

امام جمعه قم تاکید کرد: اگر چنین در صحنه بمانیم خدا وعده پیروزی داده است و وعده خدا محقق شدنی است. حلب دومین شهر بزرگ سوریه و جایگاه اقتصادی بالایی دارد؛ هم مرز با ترکیه است؛ متاسفانه ترکیه به عنوان کشور اسلامی عزا گرفته است، یکی دو روز قبل از عملیات آزادسازی حلب، عده ای را بسیج کردند که اطراف سفارت ما که علیه ایران اسلامی شعار دهند.

وی گفت: ما این پیروزی را به مردم قهرمان سوریه، جبهه مقاومت و خانواده شهدای مدافع حرم تبریک می گوئیم و امیدواریم روزی عراق و سوریه و یمن آزاد شوند و جبهه بیداری اسلامی حرکت بالنده لازم را انجام دهد.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha