پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نظری منفرد

حوزه/ سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز قم گفت: امروز بهره ای که دشمنان از تفرقه و نزاع میان مسلمانان می برند، وصف شدنی نیست و لذا این برهه از تاریخ هوشیاری و آگاهی بیشتر امت اسلامی را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد ظهر امروز پیش از خطبه های نماز جمعه مصلی قدس قم با اشاره به ایام پر از خیر و برکت هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) اظهارداشت : خداوند به حضرت آدم گفت که اگر می‌خواهی مرا بخوانی، به انوار اهل‌بیت(ع) مرا بخوان، خداوند انوار اهل‌بیت(ع) را پیش از حضرت آدم خلق کرد، از روایات می توان دریافت که نور رسول اکرم(ص) پیش از خلقت جهان، خلق شد.

استاد حوزه  با اشاره به خلقت نورانی رسول اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان فرمودند که خداوند نخستین چیزی را که خلق کرد، نور من بود. رسول اکرم(ص) در سالی که ابرهه لشکر خودش را برای تخریب خانه کعبه به سوی مکه فرستاد، متولد شدند، خلق جسمانی رسول اکرم(ص) در آن سال بود، ولی نور ایشان پیش از این خلق شده بود.

نویسنده کتاب « الاحادیث الغیبیه » ادامه داد: رسول اکرم(ص) افضل انبیاء و بشر بود و ایشان در روز 17 ربیع‌الاول بدنیا آمد، در آن زمانی که رسول اکرم(ص) بدنیا آمد، حضرت فاطمه بنت اسد مادر امام علی(ع) هم در کنار حضرت آمنه بود تا به او در به دنیا آمدن فرزندش کمک کند.

استاد حوزه افزود: زمان به دنیا آمدن رسول اکرم(ص) چشم فاطمه بنت اسد به چهره نورانی این مولود افتاد، رسول اکرم(ص) در زمان به دنیا آمدن یک دست خود را به سوی آسمان بالا برد و به توحید خداوند شهادت داد.

نویسنده کتاب « درجات الفضائل (در اخلاق) فن خطابه »  با اشاره به سخن حضرت ابوطالب در زمان به دنیا آمدن رسول اکرم(ص) گفت: حضرت فاطمه بنت اسد جریان به دنیا آمدن رسول اکرم(ص) را برای حضرت ابوطالب که از اوصیاء بود، تعریف کرد، او به حضرت فاطمه بنت اسد گفت که 30 سال صبر کن و خداوند به تو فرزندی می‌دهد که آن فرزند وصی و وزیر، فرزند آمنه خواهد بود.

استاد حوزه در بخش دیگری از سخنانش وحدت امروز امت اسلام را امری ضروری توصیف کرد و افزود: حضور داعش در منطقه و کشتار ملت‌های بی‌گناه به دلیل تفرقه مسلمانان و وجود اختلافات میان آن‌ها است،  وحدت در میان مسلمانان از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است و عدم وحدت و وجود تفرقه میان آن‌ها موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

وی ادامه داد: حضور داعش در منطقه و کشتار ملت‌های بی‌گناه به دلیل تفرقه مسلمانان و وجود اختلافات میان آن‌ها است، بر این اساس مسلمانان باید با چنگ زدن به ریسمان الهی و تبعیت از معارف اسلام محمدی وحدت داشته باشند.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha