چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی

حوزه/ روحانیون پرچم دار جبهه فرهنگی هستند و باید هوشیار باشند تا دشمن از این روزنه وارد نشود؛ چراکه در قالب برخی از کارهای فرهنگی، زمینه نفوذ برای دشمنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی، امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان ایلام، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، اظهار کرد: یکی از مهم ترین نهادهایی که در ترویج معارف دین و اهل بیت (ع) نقش بی بدیلی داشته، حوزه های علمیه است که در طول تاریخ کارنامه درخشانی در این عرصه داشته اند.

وی یادآور شد: علیرغم مشکلات عدیده ای که در طول تاریخ توسط حکومت های جبار و دیکتاتور برای علما ایجاد شد؛ اما روحانیت توانسته به وظایف خطیر خود که صیانت از اسلام ناب و معارف اهل بیت (ع) است عمل کند وحوزه های علمیه در پیشبرد اهداف اسلام گام های بلندی برداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان این مطلب که نظام جمهوری اسلامی برآیندی از حکومت رسول اکرم است، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، روحانیت و در رأس آن مرجعیت امام راحل (ره)، این انقلاب بزرگ را رهبری کرد و با پشتیبانی مردم به پیروزی رساند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به اینکه در طول 38 سال گذشته علیرغم توطئه های نظام سلطه، نظام اسلامی، مستحکم و این انقلاب بالنده تر ادامه کار می دهد، عنوان کرد: امروز یکی از برنامه های راهبردی دشمن و نظام سلطه نفوذ فرهنگی است و به این نتیجه رسیده اند که با تحریم، تهدید و هجمه نظامی نمی توان با انقلاب اسلامی مقابله کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام و استکبار جهانی می خواهد با نفوذ فرهنگی در میان جوانان ما رخنه کند، یادآور شد: آنان در بحث اقتصاد به دنبال نفوذ بوده و در داخل نیز متاسفانه زمینه هایی برای آنان فراهم شده و به چراغ سبزهای برخی از عناصر داخلی امیدوار می شوند که نقش حوزه های علمیه و روحانیت در این برهه بسیار سنگین است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه باید بتوانیم در تصمیم سازی های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی نفوذ داشته باشیم، ادامه داد: روحانیون پرچم دار جبهه فرهنگی هستند و باید هوشیار باشند تا دشمن از این روزنه وارد نشود؛ چراکه در قالب برخی از کارهای فرهنگی، زمینه نفوذ برای دشمنان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه و روحانیون سد محکم در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان هستند، گفت: تریبون های نماز جمعه سد محکم سر راه نفوذ دشمنان هستند.

وی با اشاره به اینکه تأسیس و توسعه حوزه های علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان ها از برنامه های مؤثر مقابله با نفوذ دشمنان است، خاطرنشان ساخت: رویکرد جامعه ما به فرهنگ دینی، رویکرد مثبت و بزرگی است که البته رویکرد نسل جوان ما به معارف دین نیز مطلوب است و این مهم می طلبد که حوزه های علمیه را توسعه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان عنوان کرد: امیدواریم برای سال های آینده حوزه های علمیه ما پذیرای طلاب عراقی باشند که نیازمند توسعه مدارس می باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha