جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن کریم

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس، از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت در روز بصیرت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، خانم علوی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس از برگزاری مرحله استانی یازدهمین جشنواره قرآن و عترت در رشته‌های قرائت، ترتیل و قرائت تحقیق همزمان با نهم دیماه، روز بصیرت خبر داد.

وی افزود: جشنواره قرآن و عترت در چهار بخش قرائت، حفظ، تفسیر و نهج‌البلاغه، پژوهشی، آثار ادبی و آثار هنری برای طلاب و دانش‌آموختگان تمامی مقاطع، در سه مرحله مدرسه، استان و کشوری برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به برگزاری مرحله اول در بازه زمانی ۲۳ آبان تا ۱۸ آذرماه، اعلام کرد: در مرحله مدرسه‌ای، قریب به ۲۷۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۲۵ نفر در رشته تحقیق و ۴۰ نفر در رشته ترتیل به مرحله استانی راه یافتند.

علوی، هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت انس با قرآن کریم و روایات، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، زمینه‌سازی برای شکوفایی استدادهای بر‌تر، گسترش فعالیت‌های علمی و ادبی و هنری طلاب، شناسایی، معرفی و تجلیل از طلاب توانمند و جهت‌دهی به مطالعات قرآنی دانست.

وی در پایان، برگزاری نمایشگاه آثار ادبی و هنری طلاب را از برنامه‌های جانبی این جشنواره برشمرد و افزود: به یاری خداوند فردا صبح میزبان کلیه برگزیدگان مرحله مدرسه‌ای خواهیم بود و داوران برگزیده استانی به ارزیابی طلاب در سه بخش صوت و لحن، تجوید و صحت قرائت و وقف و ابتدا می‌پردازند.

 ۳۱۳/۴۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha