شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تهاجم فرهنگی

حوزه/ محقق حوزه علمیه خواهران شیراز با تاکید بر برنامه ریزی همه جانبه در مقابل تهاجم فرهنگی گفت: جوانان نقطه هدف تهاجمات فرهنگي دشمنان هستند.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شيراز، نشست سياسي با محوريت حجاب و تهاجم فرهنگي در مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) شيراز با سخنراني خانم علمشاهي از اساتید حوزه علمیه شیراز برگزار گرديد.

خانم علمشاهي، ابتدا در این نشست به ساخت و ترويج فرهنگ حجاب بصورت بنيادين اشاره كرد و گفت: حجاب به عنوان يكي از ضروري ترين و در عين حال پراهميت ترين مسائلي است كه جوامع امروزي به خصوص جامعه ما بايستي روي ان تاكيد كند و بصورت ريشه ايي به آن بپردازد و با روش هاي تخصصي به ترويج فرهنگ حجاب بپردازيم.

وي با توجه به اينكه جوامع غربي به خصوص آمريكا قصد در تخريب فرهنگ غني عفاف اسلامي را دارد افزود: از دوران قبل از انقلاب كه جوامع غربي به ويژه آمريكا با نفوذي كه در بين سران مملكت داشتند قصد در تخريب فرهنگ غني اسلامي و انتقال فرهنگ خود به كشورمان را داشتند و هم اكنون مشاهده مي كنيم كه با استفاده ار فضاي مجازي و شبكه هاي ماهواره اي براي رسيدن به هدف خود همچنان در تلاش هستند كه عفاف و حجاب اسلامي را از ميان بردارند.

اين محقق حوزه باتوجه به تهاجم و نيت دشمن به جهت از بين بردن فرهنگ اسلامي و ازميان برداشتن حجاب و عفاف تمركز در اين حوزه را حائزاهميت دانست و افزود: دشمن با تمام تلاش خود قصد در تخريب پايه هاي فرهنگي جوامع اسلامي از جمله كشور مارا داشته و ما بايستي در مقابل اين توطئه ها عكس العملي صحيح داشته باشيم و نبايد در مقابل هجمه هاي دشمن سكوت كنيم.

وي كمرنگ شدن حجاب و عفاف را در جوامع اسلامي به سبب فعالیت رسانه هايي همچون ماهواره و فضاي مجازي دانست و به بررسي نقش طلاب در اين ميان پرداخت و گفت: وجود رسانه هاي قدرتمندي همچون ماهواره و فضاي مجازي مقابله با بد حجابي را كمي سخت كرده و در اين ميان مبلغان دين بايستي با برنامه هاي فرهنگي و همچنين آگاهي عمومي درمورد حجاب به اينگونه تهاجمات فرهنگي پاسخ مناسبي بدهند و ساده انگارانه به آن نگاه نكنند!

وي نوجوانان و جوانان را به عنوان نقطه هدف تهاجم فرهنگ دانست و افزود: نسل امروزه در مقابل تهاجمات غرب بسيار آسيب پذير است و همانگونه كه مشاهده مي كنيم به عنوان طعمه و نقطه هدف در بحث بي حجابي،تاثير زيادي را از اين هجمه ها پذيرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha