جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دارالافتاء مصر

حوزه/ دارالافتای مصر حملات گروهک ها و سازمان های تروریستی را به کاروان های بشردوستانه که هدف آن ارائه کمک به خسارت دیدگان جنگ و فقرا در نقاط مختلف جهان است، محکوم کرد و گفت: این مسئله نشان دهنده ی این است که سازمان های تروریستی از ارزش ها و اصول انسانی خالی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز رصدخانه فتاوی تکفیری و دیدگاه های افراطی وابسته به دارالافتای مصر حملات گروهک ها و سازمان های تروریستی را به کاروان های بشردوستانه که هدف آن ارائه کمک به خسارت دیدگان جنگ و فقرا در نقاط مختلف جهان است، محکوم کرد. این مرکز همچنین اقدام تروریستی صورت گرفته توسط گروهک های تروریستی را در ولایت قندهار افغانستان که منجر به کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن عده ای دیگر از جمله والی قندهار، سفیر امارات و دیپلمات دیگر شده است، محکوم کرد. این مسئولین در نشستی با هدف ارائه کمک های بشردوستانه به خسارت دیدگان و نیازمندان جمع شده بودند که مورد هدف قرار گرفتند. این مسئله نشان دهنده ی این است که سازمان های تروریستی از ارزش ها و اصول انسانی خالی هستند.

رصدخانه دارالافتا با تاکید بر این که اینگونه اقدامات تروریستی با تمامی اصول و مبانی ادیان آسمانی، عُرف و منشور و قوانین بین المللی در تضاد هستند، تصریح کرد: شریعت اسلامی تمامی انواع هجوم، هدف قرار دادن و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان، دیپلمات ها و تمام اقشار جامعه را رد می کند. تمام این اعمال تروریستی و جنایتکارانه با اصول اسلام بزرگ که پیروان خود را به قطع نکردن درختان یا عدم کشتار پیرمردان، زنان و کودکان در وقت جنگ دعوت می کند، در تضاد است، چه برسد به شهروندانی که دست یاری به سوی نیازمندان و فقرا دراز می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha