شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر/ مراسم عباپوشی طلاب پایه  اول حوزه علمیه سفیران هدایت قم

حوزه/ مراسم عباپوشان با حضور ۴۰ نفر ازطلاب تازه وارد مدرسه علمیه سفیران هدایت در این مدرسه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری خبرنگار«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد قهرمانی، در مراسم عبا پوشی طلاب پایه  اول حوزه علمیه سفیران هدایت قم به جایگاه رفیع و بلند طلبگی و لباس مقدس روحانیت اشاره کرد و گفت:  طلبگی نعمتی است که خدای متعال در اختیار بعضی افراد قرار می دهد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سفیران هدایت افزود: بنابر این باید قدر این فرصت را دانست و برای اعتلای فرهنگ اسلام ناب در جامعه و  تقویت روحیه ایمان، خودباوری، تهذیب نفس و متخلق شدن به باورها و اخلاق عملی ونفسی تلاش کرد.

وی بابیان اینکه دوره طلبگی و حجره  نشینی از زمان خاصی است و نیاز به توجه و برنامه ریزی برای به تعالی رسیدن در دو بعُد علمی و تهذیبی دارد، یکی از  ارزش های این دوران را پوشیدن لباس مقدس روحانیت دانست.

 حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی عنوان کرد: طلبه لازم است در این دوران مقدس به جایگاه این لباس ارزشمند پی ببرد و بداند چگونه می توان حرمت و احترام آن را نگه داشت.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سفیران هدایت افزود:  یکی دیگر از ارزش های دوران طلبگی  اجرای مراسم عباپوشان برای طلاب تازه وارد است که با هدف تقویت پوشیدن لباس روحانیت صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: برگزاری این نوع مراسم ها برکات آثار زیادی به همراه دارد و از جمله آن امور، تقویت روحیه خودباوری، چگونگی یادگیری و مأنوس شدن با حفظ لباس روحانیت و ایجاد زمینه و تشویق برای سایر طلاب برای پوشیدن لباس روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی گفت: در این مراسم 40 نفر از طلاب پایه موفق به پوشیدن عبا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha