دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سرکار خانم احمدی همسر روحانی شهید مدافع حرم شهید مالامیری

حوزه/ همایش "جلوه های صبر" با هدف تجلیل از همسران روحانیون فقید از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم، صبح امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همسر شهید مدافع حرم حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی مالامیری در همایش "جلوه های صبر" با هدف تجلیل از همسران روحانیون فقید با اشاره جایگاه حضرت زینب(س) گفت: "سَلامٌ عَلی قَلبِ زَینَبَ الصَّبور ، وَلِسانَها الشَّکور." شاید تنها جمله ای است که در این روزها بر دل همسران روحانیون و شهدای مدافع حرم در حالی که باقی مردم همه در حال تلاش بر رسیدن به زندگی دنیوی هستند، باعث آرامش است.

زهرا احمدی بیان داشت: شهدای مدافع حرم، شهدای تربیت هستند؛ زیرا برای تعجیل در ظهور نیاز به تربیت جامعه اسلامی است و آنها شهدایی بودند که در این عصر و زمانه گامی جدید در جهت تربیت و رشد جامعه برداشتند.

وی با اشاره به مصیبت هایی که بر حضرت زینب(س) وارد شد، اظهار داشت: خداوند شما را از روزی که خلق شده اید و از روزی که با همسران خود ازدواج کرده اید، برای چنین روزهای سختی آماده کرده است و سرافرازی شما در زمانی است که این وظیفه ی سخت را به خوبی انجام دهید.

در ادامه، دکتر حق ویسی نیز به بیان مطالبی در ارتباط با طب سالمندی پرداخت و گفت: در بحث غذا و تغدیه سه مبحث سبد غذایی، مادر خانه و سفره غذا هست و مادر به عنوان واسطه ای بین تعیین کننده ی مواد غذایی و تهیه سفره ی غذا است.

این محقق اظهار داشت: عدم مصرف لبنیات سبب پوکی استخوان، سکته و سرطان روده ی بزرگ است و در حال حاضر سکته اصلی ترین عامل مرگ و میر مردم قم می باشد.

حق ویسی استفاده از غذاهایی با غلات را از ضروریات تغذیه مردم عنوان کرد و گفت: عدم مصرف غلات باعث از بین رفتن تمرکز در سنین بالا می شود؛ پس باید جایگزین برنج، از غذاهایی تهیه شده از گندم، جو و حبوبات استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت فرزندان در خانواده طلاب تصریح کرد: مصرف مواد غذایی دارای ویتامین C  و B1 و سبزیجاتی که باید به صورت خام مصرف شوند باعث تندرستی و رفع افسردگی می شود.

دکتر حق ویسی با بیان اینکه خرما در میان میوه های قرآنی جایگاه بالایی دارد، گفت: عسل خرما، قند خرما، شیره ی خرما و بسیاری محصولات دیگری که از این میوه حاصل می شود باید در سبد غذایی خانواده قرار گیرد و همچنین مصرف سایر میوه ها و سبزیجات باید در تمامی وعده های غذایی جای گیرد زیرا از بین برنده ی چربی خون، قند خون، یبوست و چاقی است.

وی در ارتباط با بخش گوشتی مثلث غذایی اظهار داشت: مصرف بیش از حد فست فودها به دلیل سدیم بالا، باعث افزایش فشار خون و سکته قلبی می شود؛ ولی تمامی سالمندان می توانند از مواد گوشتی و حتی تخم مرغ با تاکید بر مصرف صحیح از آنها استفاده کنند.

حق ویسی مصرف آب در سالمندان را مهم برشمرد گفت: عدم مصرف کافی آب باعث افزایش فشار خون و یبوست می شود و همچنین فعالیت کافی به اندازه رفتن به مسجد برای نماز جماعت برای هر فرد سالمندی ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • الاهه قاسمی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    خیلی خوب