جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آتش سوزی ساختمان پلاسکو

حوزه/ حجت الاسلام امیری ضمن ابراز تأسف از حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان در این حادثه، گفت: قطعاً همه آتش‌نشانان با عشق و محبت قلبی در این جایگاه شریف و مقدس حضور دارند، زیرا کسی حاضر نمی‌شود فقط به خاطر مادیات جان خود را به خاطر دیگران به خطر بیاندازد.

حجت‌الاسلام محمدسعید امیری محقق و پژوهشگر حوزوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در تهران، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه سوم سوره مبارکه مائده، نجات يك نفر را برابر نجات همه مردم برشمرده است و همین مطلب حاکی از اهمیت هدف مقدس آتش نشانان در نجان جان انسان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه آتش نشانی صرفاً یک شغل نیست، افزود: قطعاً همه آتش نشانان با عشق و محبت قلبی در این جایگاه شریف و مقدس حضور دارند، زیرا کسی حاضر نمی‌شود فقط به خاطر مادیات جان خود را به خاطر دیگران به خطر بیاندازد.

این محقق حوزوی با بیان این که یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است، گفت: از دیدگاه مکتب اهل بیت(ع)، خدمتگزاری به افراد جامعه حد و مرزی ندارد و یک دین باور حقیقی می‌کوشد تا باری را از دوش دیگران بردارد و خدمتی را به بشر ارائه کند؛ گر چه فرد نیازمند، با او هم عقیده نباشد.

حجت‌الاسلام امیری با بیان این که یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ائمه اطهار(علیهم‌السلام) از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری به مردم بوده است و آنان این خواسته ارزشمند خویش را در قالب دعاها و سخنان گهربار خویش ابراز می‌نمودند، یادآور شد: امام سجاد(علیه‌السلام) در دعای مکارم الاخلاق خطاب به پروردگار متعال می فرماید «واجر للناس علی یدی الخیر ولاتمحقه بالمن؛ خداوندا! انجام کارهای خیر را برای مردم، به دست من اجرا کن و خدمات نیکم را با منت گزاری ضایع مگردان».

 این کارشناس دینی با بیان اینکه مهم‌ترین شرط خدمتگزاری نیت خالص برای خدا و جلب رضایت اوست، اظهار داشت: در خدمتگزاری به مردم یک شرط اساسی وجود دارد که بدون آن، عمل نیک ارزش واقعی خود را از دست خواهد داد و آن اینکه خدمت به مردم باید از راه صحیح انجام پذیرد و بر اساس تقوا و پاکدامنی و برای خدا باشد. همچنان که خداوند متعال می فرماید «انما یتقبل الله من المتقین؛ خداوند متعال فقط از پرهیزگاران، اعمال نیک را می پذیرد».

حجت الاسلام امیری در پایان با بیان اینکه ما بايد همان گونه در خدمت مردم باشيم كه امامان ما و اولياي الهي بودند، گفت: اهل‌بیت(ع) هدفي جز خدمت به خداوند متعال نداشتند و اصولا خدمت آنان به مردم هم براي خدا و به عشق او بود.

وی افزود: نقل است كه روزي از آيت الله محمدحسن نجفي فقيه نامدار شيعه، معروف به صاحب جواهر كه مؤلف كتاب گرانسنگ جواهرالكلام است سؤال مي‌كنند كه اگر خداوند به شما اطلاع دهد كه از عمر شما جز چند ساعت و جز اندكي نمانده اين ساعات پاياني عمر را صرف چه كار مي‌كنيد؟ ايشان در جواب مي‌فرمايد «اين چند ساعت عمرم را صرف خدمت به خلق و گره گشائي از مردم مي‌كنم» و این موضوع باید مورد توجه ما نیز باشد.

 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha