سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ دیدار  مفتی‌های گرجستان با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ گرجستان کشور مسیحی است، ولی ادیان دیگر و مسلمانان در کنار هم به صورت دوستانه زندگی می کنند و تعامل بسیار خوبی در برگزاری مراسم های مذهبی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، بگلا کاما شیدزاده، مفتی اداره مسلمانان گرجستان، امروز در دیدار با  آیت الله العظمی مکارم شیرازی که در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزار شد، گفت: از این که ما را به حضور پذیرفته اید، بسیار خوشحالم و من حامل تسلیت رئیس جمهور کشورم برای ملت، علما و دولت ایران به دلیل حادثه اخیر در تهران هستم.

 وی افزود: گرجستان کشور مسیحی است، ولی خصوصیت این کشور این است که ادیان دیگر و مسلمانان در کنار هم به صورت دوستانه زندگی می کنند و تعامل بسیار خوبی در برگزاری مراسم های مذهبی وجود دارد.

کاما شید زاده عنوان کرد: همبستگی و وحدت خوبی در بین مسلمانان وجود دارد و دلیل وحدت همکاری و دعوت نماینده حضرت آیت الله سیستانی از مفتی های اهل سنت کشور گرجستان است.
مفتی اداره مسلمانان گرجستان افزود: ما به ایران آمدیم تا با علما دیداری داشته باشیم و حامل پیام دوستی و رهمنود علمای ایران به مسلمانان و مردم گرجستان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق دهسرخی نیز در این دیدار گفت: کشور گرجستان 5میلیون جمعیت دارد و جمع حاضر، مفتی های سنی حاضر در برخی از شهر های این کشور می باشند.

مسئول بین الملل دفتر حضرت آیت الله سیستانی افزود: در گرجستان مسلمانان زیادی حضور دارند و این کشور دارای  23 هزار کلیسا و 310 مسجد است.

 وی عنوان کرد: این مفتی ها برای اولین بار به ایران می آیند و شیعیان  این کشور در منطقه خاصی از گرجستان مستقر می باشند و در عین حال شیعیان در مذهب خود آزادند.

 

  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha