شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن امروز تبلیغ ناهنجاری های دینی و اجتماعی را از سنین پایین آغاز کرده است، گفت: راه مقابله با هجمه های دشمن، ترویج صحیح مبانی دینی و انقلابی در میان نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با فعالان فرهنگی و تبلیغی نکا با اشاره به این که امروز نسل جوان جامعه در معرض هجمه های سنگین بدخواهان و جبهه استکبار قرار دارد، گفت: عدم برنامه ریزی برای مقابله با این هجمه ها موجب خسران بسیاری برای جامعه خواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورهای غربی علی رغم پیشرفت های علمی گسترده به دلیل فاصله گرفتن از معنویت و اخلاق در مسیر انحراف قدم بر می دارند، تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسائل دینی و فرهنگی در بخش های مختلف جامعه وجود نداشت.

وی با اشاره به این که دشمن امروز تبلیغ ناهنجاری های دینی و اجتماعی را از سنین پایین آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: راه مقابله با هجمه های دشمنان، ترویج صحیح مبانی دینی و انقلابی در میان نسل جوان است.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که سیره اهل بیت(ع) باید بیشتر در جامعه تبیین و تبلیغ شود، تصریح کرد: بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) بهترین راه رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است.

وی با بیان این که امروز شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی با برنامه های غیر اخلاقی تلاش می کنند قبح برخی مسائل و روابط میان محرم و نامحرم را بشکنند، تصریح کرد: هدف اصلی این شبکه ها، از بین بردن هویت دینی نسل جوان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز جامعه ما درگیر برخی فرهنگ های غیر اسلامی ایرانی شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ های وارداتی نمی تواند موجب رشد و تعالی جامعه دینی شود.

امام جمعه نکا با اشاره به این که فرهنگ غرب بر پایه مادی گرایی بنا شده است و نمی تواند تعالی بخش باشد، تصریح کرد: رشد این نوع آداب و فرهنگ ها در جامعه اسلامی موجب سست شدن پایه اعتقادات دینی می شود.

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه امروز ما تأکید کرد و با بیان این که متأسفانه توجه به موضوع سبک زندگی امروز به فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: نباید در میان حجم وسیعی از مسائل مختلف کشور مباحث فرهنگی مورد بی توجهی قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تلاش دشمنان اسلام و انقلاب، سست کردن اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان است، تصریح کرد: یکی از راه هایی که دشمنان به طور ویژه بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند، تغییر شیوه زندگی مردم است.

وی در پایان سخنان خود بر ضرورت تقویت مسأله عفاف و حجاب در سطح مدارس و دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه دشمن تلاش می کند با ترویج بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی، سبک زندگی غرب را در جامعه ایرانی نهادینه کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha