جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطر در کمین صنعت گردشگری در سان فرانسیسکو

حوزه/در پی تصویب حکم اجرایی در واشنگتن در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان و پناهندگان به آمریکا، مقامات شهر سان فرانسیسکو نگران صنعت گردشگری هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از sfchronicle، در پی تصویب حکم اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان و پناهندگان به آمریکا مقامات شهر سان‌فرانسیسکو نگران صنعت گردشگری در این شهر هستند.

شهر سان ‌فرانسیسکو چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا، متراکم ترین  شهر ایالات متحده آمریکا پس از نیویورک و یکی از مراکز گردشگری این کشور محسوب می‌شود.

صنعت گردشگری در سانفرانسیسکو سال گذشته 9.7 میلیارد دلار به این کشور وارد کرده، این در حالی است که طبق اطلاعات هوپر، یک سازمان مسافرتی که پروازهای 122 کشور را آنالیز می‌کند، پس از تصویب منع ورود مسلمانان به آمریکا پروازهای مسافرتی به این کشور 18% کاهش داشته‌اند و فرودگاه بین‌المللی سان فرانسیسکو بیشترین کاهش یعنی سقوط 33 درصدی داشته است. پس از آن به ترتیب فرودگاه بین‌المللی لس آنچلس و فرودگاه جان اف کندی در نیویورک 22% و 12% کاهش نشان داده‌اند.

جودی آلساندرو مدیر انجمن مسافرتی سان فرانسیسکو می‌گوید: ما بسیار نگران این وضعیت هستیم. شرایط به گونه‌ای است که از سیاست‌های آینده و تاثیر آن‌ها روی صنعت گردشگری بی‌اطلاع هستیم.

پاتریک سیوری مدیر ارشد اطلاعات داده‌های هوپیر نیز می‌گوید: معمولا انتشار یک ویروس خطرناک یا حمله تروریستی چنین نتیجه‌ای در کاهش سفر به یک کشور را دارد. و من به یاد ندارم کاهش مسافرت به منطقه‌ای به این دلیل بوده باشد.

سیوری افزود: در چنین شرایطی آسیب اقتصادی اصلی را هتل‌ها و دیگر سازمان‌های مرتبط با صنعت گردشگری می‌بینند. البته نتایج آن تا پایان فصل مسافرت یعنی از آوریل تا سپتامبر قابل مشاهده نیست.

یکی از ساکنان هندی‌تبار در شهر سان فرانسیسکو می‌گوید: من به خواهرم نصیحت کرده‌ام که فعلا به دیدن من نیاید که اصلا ارزش زحمت و مشکلاتی که ممکن است در فرودگاه برای او پیش بیاید ندارد. او نیز ترجیح می‌دهد به اروپا یا دیگر مناطق دیگری که از او با روی خوش استقبال می‌کنند برود.

ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha