سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هم اندیشی علمای ترکیه

حوزه/ هم اندیشی علمای ترکیه به همت موسسه قرآن و عترت ترکیه و با حضور جمعی از اندیشمندان مسلمان این کشور در استانبول ترکیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله رستملو، که به دعوت حجت الاسلام شیرعلی بیات رئیس موسسه قرآن و عترت ترکیه به استانبول سفر کرده است؛ در هم اندیشی علمای ترکیه که در استانبول برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، تصریح کرد: باید با اهتمام هرچه بیشتر به سیره زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، این معارف را در زندگی خود نهادینه سازیم.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا(سلام الله علیها) الگویی برای تمام مردان و زنان عالم است، خاطرنشان کرد: تجلی اندیشه ها و معارف حقه الهی را می توان در عرصه های مختلف سیره زندگانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) مشاهده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین رستملو در ادامه ضمن تأکید بر تقویت هرچه بیشتر ارتباط علما و اندیشمندان با مراکزی چون حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: همدلی و همکاری روز افزون علما و فضلاء، مهمترین عامل موفقیت در نشر و گسترش معارف ناب الهی است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر پاسداشت فعالیت های دینی علمای پیشین و تبیین درست سیره زندگانی ایشان، خاطرنشان کرد: انتقال سبک و سیره زندگانی علما، به ویژه سیر عبادی، اخلاقی و نیز زهد و تقوای ایشان به نسل جوان امروزی، تأثیر زیادی در پویایی اندیشه های معرفتی نسل های آینده خواهد داشت.

سخنران این نشست بر استفاده حداکثری از ابزارهای نوین رسانه ای در تبیین معارف الهی اشاره نمود و اظهار داشت: راه اندازی سایت جامع شیعی در ترکیه، اقدامی ارزشمند در جهت تقویت همکاری علما و اندیشمندان با یکدیگر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستملو تصریح کرد: در تولید محتوای دینی و انتشار آن در فضای مجازی، نباید از ظرفیت های نسل جوان شیعی در این کشور غافل بود.

شیخ حسن قارابولوت، رئیس انجمن علمای شیعه ترکیه نیز در این هم اندیشی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شیخ حمید توران، امام جمعه و جماعت مسجد زینبیه استانبول، گزارشی از  فعالیت های این انجمن ارائه نمود و اظهار داشت: راه اندازی سایت انجمن جابر(علمای شیعه جعفری ترکیه) یکی از اقدامات اخیر این انجمن به شمار می رود.

وی در ادامه بر برگزاری هرچه باشکوه مراسم چهلم درگذشت شیخ حمید توران تأکید نمود.

حجت الاسلام شیخ شیر علی بیات، رئیس موسسه قرآن و عترت ترکیه نیز در این هم اندیشی ضمن اشاره به تجلیل باشکوه مقام علمی و اخلاقی شیخ حمید توران، اهمیت رسانه و جایگاه تأثیرگذار آن در زندگی های روزمره را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: مکتوب نمودن افکار و اندیشه های علمای جهان اسلام و نشر آن در فضای مجازی، امر مهمی است که باید بیش از پیش بدان توجه نمود.

وی خاطرنشان کرد: برای تبیین دقیق افکار و اندیشه های شیخ صلاح الدین اوزگوندوز به عنوان عالم ترکیه ای، باید ضمن مکتوب سازی تفکرات و تنظیم آثار ایشان، از فضای مجازی بیشترین استفاده را داشته باشیم.

شیخ موسی آی استکین نیز در این هم اندیشی ضمن ارائه گزارشی از روند راه اندازی سایت و بهره گیری از فضای مجازی در کشور ترکیه، بر استفاده حداکثری این ابزار نوین تأکید نمود.

شیخ جواد نموک، مدیر کانال ماهواره ای 12 نیز در این جلسه بر ضرورت شبهه شناسی و ارائه پاسخ های دقیق و منطقی تأکید داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha