چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ حجت الاسلام شمسی فر گفت: پشتیبانی از حریم ولایت و امام زمان خویش درس سیاسی مکتب فاطمی برای همه اعصار و دوران است، چرا که دفاع از حریم ولایت، حافظ امنیت و سعادت جامعه است.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تسلیت سالروز شهادت بزرگ بانوی نمونه اسلام، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) الگویی بی بدیل برای جهانیان، به ویژه برای بانوان جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه زندگانی سراسر نور و معنویت آن بانوی بزرگوار برای همگان درس و پیام است، تصریح کرد: با مطالعه و تامل در سیره و زندگانی ایشان می توان الگوهای ناب و والا را چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار داد و زندگی را سرشار از نور و معنویت کرد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد ادامه داد: حضرت صدیقه طاهره(س) در برابر خدای متعال به اندازه ای خاشع بودند که بر اثر عبادت زیاد پای ایشان ورم می کرد، اما لحظه ای از راز و نیاز با خدا و دعا برای دیگران غافل نبودند.

حجت الاسلام شمسی فر توجه به نیازهای افراد را از دیگر ویژگی های آن بانوی بزرگوار برشمرد و خاطر نشان کرد:توجه به فقرا و دستگیری از نیازمندان همیشه در راس امور فعالیتی حضرت زهرا (س) قرار داشت.

وی دفاع از حریم ولایت را پیام سیاسی مکتب حضرت زهرا(س) برشمرد و ادامه داد: پشتیبانی از حریم ولایت و امام زمان خویش، درس سیاسی مکتب فاطمی برای همه اعصار و دوران است، چرا که دفاع از حریم ولایت، حافظ امنیت و سعادت جامعه است.

استاد حوزه علمیه استان لرستان، حیا و عفت را از دیگر پیام های مکتب حضرت زهرا(س) عنوان کرد و اظهار داشت: بانوان باید با الگوگیری از حجاب، عفاف و پاکدامنی آن حضرت، در تربیت نسلی مومن و انقلابی تلاش نمایند.

حجت الاسلام شمسی فر در پایان، گسترش و نهادینه کردن سبک زندگی فاطمی را از نیازهای امروز جوامع اسلامی در مقابله با تهدیدات دشمن دانست و گفت:حوزویان و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) تلاش کنند تا ابعاد سیره زندگانی آن بانوی بزرگ را برای دختران جوان جامعه تبیین و تشریح نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha