شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ مهدی صمیدعی مفتی اهل سنت عراق

حوزه/ مفتی اهل سنت عراق گفت: به سیاسیون استان الانبار و صلاح الدین هشدار می دهیم مبادا در کنفرانس ترکیه شرکت کنند که در این صورت ما با آنها همانند داعش برخورد می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ مهدی صمیدعی مفتی اهل سنت عراق روز گذشته در دیدار با برخی شیوخ عشایر گفت: کنفرانس هایی که در خارج از عراق و با محوریت مسائل عراق برگزار می شود کنفرانس هایی استیجاری هستند ما به تمام شرکت کنندگان در این کنفرانس ها مانند کنفرانس ژنو و کنفرانس آینده ترکیه هشدار می دهیم که آنها جایی در عراق ندارند و ما با آنها همانند داعش برخورد می کنیم.

وی افزود: عراق همواره یکپارچه و متحد باقی می ماند و ما از یک وجب خاک این سرزمین نمی گذریم و البته خواهان برقراری عدالت میان مردم هستیم و شعار ما این است که فرقی میان سیاه و سفید نیست و همه مردم عراقی هستند و عراق سرزمین خیر و برکت برای همه است.

مفتی اهل سنت عراق ادامه داد: کنفرانس های که در خیمه ای بیرون از خیمه عراق برگزار می شود، کنفرانس هایی استیجاری هستند که ما کاملا با آنها مخالفیم و تاکید می کنیم اجازه نمی دهیم کسانی که در تخریب عراق دست داشته اند به این سرزمین پا بگذارند و نمایندگان اهل سنت عراق فقط کسانی هستند که طعم آوارگی و ویرانی و فقر را چشیده باشند.

وی تاکید کرد: تمام کسانی که در کنفرانس ژنو شرکت کرده اند و به زودی در کنفرانس ترکیه شرکت می کنند، بدانند که جایی در عراق ندارند و از ورود آنها به عراق و استان های سنی نشین جلوگیری می کنیم و به سیاسیون استان الانبار و صلاح الدین هشدار می دهیم مبادا در کنفرانس ترکیه شرکت کنند که در این صورت ما با آنها همانند داعش برخورد می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha