پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جامعه الزهرا(س)

حوزه/ با تقدیر از ۹۰ برگزیده یازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران کشور این جشنواره سراسری در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رئیس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران در آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران که روز پنجشنبه در قم برگزار شد با اشاره به آثار رسیده و نحوه انتخاب برگزیدگان اظهارداشت: بیش از ۸۰۰ اثر به این جشنواره رسیده است که از این تعداد ۱۳۷ مقاله، ۱۲۰ پایان نامه، ۱۲ کتاب،۱۹۸ اثر ادبی و ۳۰۰ اثر هنری آمار چشمگیری را نسبت به سالهای گذشته به خود اختصاص داده است.

خانم رضوی افزود: جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران جز در بخش شفاهی که شامل حفظ و قرائت است در تمامی بخش های دیگر به صورت مجازی و آن لاین برگزار می شود.

وی ادامه داد: فراخوان ارسال آثار به مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور از مدت ها قبل انجام شده بود و تعداد زیادی اثر در بخش ها و رشته های مختلف اعلام شده به جشنواره رسیده است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به رقابت های بخش شفاهی با بیان اینکه این مسابقات در دو رشته حفظ ترتیبی و قرائت در حال انجام است عنوان کرد: مرحله مدرسه ای مسابقه قرائت با شرکت 4500 طلبه  برگزار و از هر مدرسه 4 نفر به استان معرفی شدند و پس از رقابت 800 نفر در مرحله استانی ،  برگزیدگان این مرحله متعاقبا اعلام و جهت شرکت در مرحله کشوری دعوت خواهند شد. در بخش حفظ ترتیبی نیز طلاب در سه مقطع حفظ کل، 20 و ده جزء در مرحله مقدماتی به رقابت پرداختند واز برگزیدگان درمرحله کشوری دعوت بعمل خواهد آمد.

رضوی افزود: این مسابقات در بخش کتبی وآنلاین شامل رشته های حفظ موضوعی قرآن و نهج البلاغه، تفسیر ترتیبی نمونه و المیزان، تفسیر موضوعی با موضوع " زن در تفسیر نمونه، اخلاق در قرآن"  و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه از نامه 31 و خطبه متقین انجام می شود.

موضوعات مقاله نویسی در سه عرصه « اخلاق و تربیت اسلامی ،اقتصاد و معیشت اسلامی وبینش سیاسی و ترویج روحیه انقلابی »پیش بینی شده است و تمامی اساتید، فارغ التحصیلان و طلاب شاغل به تحصیل در مقاطع سطح2، سطح 3 و سطح 4  در حوزه های علمیه سراسر کشور و جامعه الزهراء(س) می توانند در این بخش از جشنواره شرکت کنند.

لازم به ذکر است که در این جشنواره قرآنی بیش از 16 هزار طلبه خواهر در رشته های مختلف قرآنی ثبت نام کرده و در پایان 13 هزار نفر در مراحل مختلف مسابقات شرکت کردند.

همچنین مقالات و پایان نامه های حوزوی با محور «اخلاق و تربیت اسلامی»، «اقتصاد و معیشت اسلامی» و «بینش سیاسی و ترویج روحیه انقلابی» به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور ارسال شده بود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha