پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر محمدی

حوزه/ رئیس دفتر شورای نگهبان در یزد، با تأکید بر این که تلاش کنیم در سال جدید طلاب بیشتری به حوزه وارد شوند، گفت: تحصیلات در حوزه های علمیه، در زمینه رشد بصیرتی، تربیتی و ... اثر گذار بوده و باعث شناخت انسان و رشد و تعالی او می گردد و همچنین اثرات شگرفی در جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام سید ناصر محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار 96 و با بیان اینکه یکی از کارهای مفید و سودمند برای جویندگان علم، تحصیل در حوزه های علمیه است، گفت: این تحصیلات از جهات مختلف سودمند بوده و البته امتیازی بسیار بیشتری نسبت به تحصیل در مراکز دیگر، نزد پروردگار جهانیان دارد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در یزد ادامه داد: تحصیلات در حوزه های علمیه در زمینه رشد بصیرتی، تربیتی و ... اثر گذار بوده و باعث شناخت انسان و رشد و تعالی می گردد و در نهایت اثرات شگرفی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یک عالِم دینی زمانی که در حوزه های علمیه تحصیلات خود را سپری کند، طبیعتا منابع دینی مانند قرآن کریم، احادیث ائمه اطهار(ع) را بخوبی فرا خواهد گرفت افزود: همچنین می تواند در جامعه به مانند یک مشعل فروزانی بدرخشد و مردم را نیز به انجام واجبات و دوری از محرمات هدایت فرماید.

حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: اگر شخصی در سنین نوجوانی از این فرصت به دست آمده استفاده کند و در حوزه های علمیه به تحصیل مشغول و با دقت و جدیت به رشد معنوی و علمی خود بپردازند بدون شک به درجات عالیه که بسیاری از بزرگان رسیدند دست خواهند یافت.

رئیس دفتر شورای نگهبان در یزد با تاکید بر اینکه در حوزه های علمیه، علاوه بر ارتقای علمی، ارتقای اخلاقی و تهذیب نفس طلاب نیز مورد توجه است، گفت: علومی که طلاب در حوزه ها فرا می گیرند از علوم اساسی و کاربردی یک فرد مسلمان است.

وی افزود: علومی همچون تفسیر، فقه، اصول، قرآن کریم، ادبیات عرب که کلید فهم قرآن و سنت است، و همچنین علوم عقلی مانند فلسفه، کلام، تاریخ، عقاید، و اخلاق به صورت دقیق و کامل در حوزه های علمیه مورد بررسی قرار می گیرد و به طلاب آموزش داده می شود.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: در حوزه های علمیه، اساتید متخصص و مؤلفان بسیار خوب مشغول به فعالیت هستتند که طلاب می توانند با آموختن علم آنها در جهت رشد و تعالی معنوی خود برآیند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در یزد نیت خالص را یکی از شروط موفقیت طلاب در امر علم آموزی و سودمندی برای جامعه دانست و افزود: با رشد و بهتر شدن برنامه های مختلف در حوزه های علمیه، زمینه رشد و بزرگی طلاب بیش از پیش فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امروزه در بسیاری از مراکز دولتی فقدان یک فرد دانشمند وارسته و اسلامی احساس می شود گفت: متاسفانه در بسیاری از مساجد استان یزد نیز این مسئله احساس می شود.

حجت الاسلام محمدی در پایان اظهار داشت: ان شاءالله که سال جدید سالی پربار برای جوانان جمهوری اسلامی ایران باشد و این جوانان با سمت و سوی فراگیری علوم دینی، در این راه با جدیت و پشتکار قدم برداشته و تمام کمبودها را جبران کنند.

انتهای پیام

/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha