شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی رحمتی-مدیر مدرسه امام رضا(ع) پلدختر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) پلدختر گفت: ولایت مداری از ویژگی های بارز مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی، موسس فقید این مدرسه بود.

حجت الاسلام علی رحمتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام شیخ علی بابایی شخصیتی بود که در ابعاد مختلف، اخلاقی، علمی، سیاسی، اجتماعی و... منشاء خدمات ارزنده بود، اظهار داشت:‌ آن عالم گرانقدر از لحاظ سیاسی دارای بصیرت بالایی بود، به گونه ای که در مبارزه با طاغوت از سربازان و مبارزان مکتب حضرت امام خمینی (ره) بود و مبارزات ستم شاهی مردم را در شهرهای قم ،خرم آباد و پلدختر رهبری می نمود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم  بابایی در طول ۸ سال دفاع مقدس علاوه بر خدمت در سنگر تبلیغ،  یاری گر رزمندگان در جبهه ها بود، بیان داشت:خدمات آن مرحوم در جبهه های ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن  در مسئوليت بنیاد مهاجران جنگ تحمیلی از فعالیت های درخشان در عرصه های اجتماعی است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) پلدختر با اشاره به خدمات بی بدلیل آن عالم بزرگوار در سنگر تعلیم و تبلیغ، خاطر نشان کرد: وی موسس مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان پلدختر بود و  طی ۲۵ سال مدیریت این مدرسه، صدها طلبه فاضل، اهل علم و خدمتگزار را تربیت نمود که اکنون در جامعه منشاء خدمات ارزنده ای هستند.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به اینکه آن عالم وارسته و پرتلاش با ساخت و احداث مساجد متعدد در شهرستان پلدختر و روستاها منشاء اثرات خیر و برکت در بین مردم بوده است اظهار داشت: آن مرحوم همواره با گذشت، عدالت، جوانمردی و اخلاق نیکو با مردم برخورد می کرد و در جهت تکریم طلاب و مردم با سعه صدر رفتار می نمود.

وی با بیان اینکه مرحوم بابایی برای طلاب و جایگاه آنان اهمیتی ویژه قائل بود، گفت: موسس فقید مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر، در جلسات درس اخلاق پا به پای طلاب شرکت می کرد و در راستای شاگردپروری گام برمی داشت.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر در پایان ولایت مداری را از ویژگی های بارز آن عالم گرانقدر برشمرد و گفت:وی همواره از شیفتگان دفاع از حریم ولایت و رهبری بود و  در جهت تربیت طلابی مهذب و ولایت مدار گام برمی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha