پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش «ساخت پل ارتباطی: کشف مبانی همدلی میان ادیانی» در لاهور

حوزه/ یک همایش سه روزه با موضوع «ساخت پل ارتباطی: اکتشاف مبانی و بنیان همدلی میان ادیانی» با حضور ۶۰ تن از افراد برجسته ادیان مختلف مسلمان، مسیحی و یهودی در لاهور پاکستان به پایان رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thenews، همایش سه روزه با موضوع «ساخت پل ارتباطی: اکتشاف مبانی و بنیان همدلی میان ادیانی» در لاهور پاکستان به پایان رسید.

طی یک کنفرانس خبری که روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه برگزار شد، بیش از 60 تن از دانشمندان، دانشگاهیان، روشنفکران و دیپلمات مرتبط با سازمان کنسرسیوم ادیان پاکستان- آمریکا در این همایش حضور داشتند. دیگر حامیان مالی این همایش را دانشگاه مدیریت فناوری لاهور، سازمان تقاطع بین‌المللی، مرکز دینی برکلی، و موسسه صلح و امور جهانی مربوط به دانشگاه جورج تاون در ایالات متحده آمریکا تشکیل می‌دادند.

درگیری و تعصب مذهبی، تهدیدی بزرگ برای صلح و آرامش

از اهداف این همایش محکوم‌سازی «عدم تحمل و مدارای مذهبی در جوامع دینی» عنوان شده است. در این همایش سه روزه، سخنرانان و اساتید دانشگاهی طی صحبت‌ها و بحث‌های انجام شده به این نتیجه رسیدند که درگیری‌ها و تنش‌های مذهبی، روایات و تعصبات افراطی دینی همگی تهدیدی بزرگ برای صلح و آرامش محسوب می‌شوند.

افراد برجسته شرکت کننده در این همایش بین‌المللی شامل کشیش باب چیس، مدیر و موسس سازمان تقاطع بین‌المللی و دانشمندان دیگری چون دکتر برایان موزس، شخصیت‌های یهودی چون سیمخا ونیتروب، رابرت فایرستون و شخصیت‌های مسلمانی چون عبدالملک مجاهد، دکتر زاهد بخاری و پروفسور دکتر جان اسپوزیتو بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha