پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ مبلغ بین المللی حوزه از مهم‌ترین برکات زیارت را تحول روحی و معنوی دانست و گفت: طبق روایتی از امام رضا(ع) زیارت قبور اهل‌بیت نشانه وفاداری نسبت به امامان معصوم(ع) است و همین وفاداری و محبت قلبی راه هدایت انسان‌ها را هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه،» حجت‌الاسلام والمسلمين سید حسین حسینی قمی امروز در مراسم قرائت دعای ندبه در مسجد مقدس جمکران در باب مشروعیت زیارت اظهار داشت: سنت زیارت در تاریخ اسلام در میان مسلمانان وجود داشته داشته و تا قرن ۶ هجری نيز رواج داشته است.

کارشناس رسانه ملی در خصوص اولین کسانی که این سنت الهي را مکروه دانستند، گفت: وهابیون کسانی بودند که با مکروه دانستن سنت زیارت بدعت جدیدی در دین اسلام آوردند و سفری که به‌قصد زیارت باشد را معصیت خواندند.

وی با اشاره به این حقیقت که وهابیون جمع قلیلی از مسلمان را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: تعداد احادیثی که از ائمه معصومین(ع) در خصوص زیارت وارده شده انقدر کثیر است که نمی‌توانیم آن را انکار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی اولین تناقض در این فتوای وهابیون را سفارش به زیارت شهدای احد معرفی و بیان کرد: در همه دنیا احترام به شهدا و بزرگان دین و فرهنگ جزء الزامات فرهنگی آن کشورها به‌حساب می آید درحالی‌که وهابیون زیارت پیامبر(ص) خود را معصیت می‌خوانند.

وی در ادامه به اهمیت و برکات زیارت اشاره و تصریح کرد: زیارت نه‌تنها مورد توجه بشر، بلکه از روایت مشخص می‌شود زیارت امامان معصوم(ع) به خاطر برکات بی‌شمارش مورد توجه فرشتگان نیز قرارگرفته و آن‌ها نیز از اين نعمت برخوردار می‌شوند.

کارشناس رسانه ملی از مهم‌ترین برکات زیارت را تحول روحی و معنوی دانست و گفت: طبق روایتی از امام رضا(ع) زیارت قبور اهل‌بیت نشانه وفاداری نسبت به امامان معصوم(ع) است و همین وفاداری و محبت قلبی راه هدایت انسان‌ها را هموار می‌کند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین حسینی قمی عنوان کرد: بامطالعه و تفکر در دعا و زیارات به‌عنوان با ارزش‌ترین میراث امامان(ع) می‌توانیم به وجوه و شخصیت اين بزرگواران پی ببریم و به تفسیر بهتری از قرآن و دین رسیده و عقاید دینی خود را اصلاح کنیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha