جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نجمی پور خراسان جنوبی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سرایان گفت: خانواده هم عرض هیچ نهادی نبوده و اگرخانواده ها به درستی به انجام وظایف شان می پرداختند، درجامعه شاهد وجود خانه سالمندان، طلاق، ولنگاری فرهنگی و سایر آسیب های اجتماعی نبودیم.

حجت الاسلام  احمد نجمی پور در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، ضمن اشاره به بحث سبک زندگی اسلامی- ایرانی، اظهار کرد: موضوع سبک زندگی، از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی  از طلاق، توقعات بیجا، سوء تفاهم، خشم و عدم کنترل آن، تعصبات بیجا، بدگمانی، مجادله کردن، بی توجهی به حجاب و عفاف و...، به عنوان مهمترین آسیب های سبک زندگی اشاره کرد و اذعان داشت: باید برای همه این موارد ذکر شده، راه حل  اساسی ارائه گردد.

امام جمعه شهرستان سرایان با اشاره به سبک زندگی غربی  و تاثیراتی که خواسته و یا ناخواسته برخی افراد از آن می گیرند، تصریح کرد: اگر چه شاید ظاهر زندگی غربی جذاب باشد، ولی ماندگار نیست.

حجت الاسلام نجمی پور، تربیت اسلامی و توجه به آن را، از ضروریات دانست و افزود: بزرگ ترین خدمت والدین به فرزندان، تربیت صحیح آنان است.

وی با تاکید بر این که  مهمترین رسالت معلمان بشریت بحث تادیب و تهذیب بوده ، یادآور شد: ایام نوجوانی بهترین زمان الگوگیری فرزندان در خانواده ها به شمار می رود، که باید دقت کافی در این خصوص صورت پذیرد.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به نقش مهم خانواده در زندگی افراد، عنوان کرد: خانواده هم عرض هیچ نهادی  نبوده و اگرخانواده ها به درستی به انجام وظایف شان می پرداختند، درجامعه شاهد وجود خانه سالمندان، طلاق ، ولنگاری فرهنگی و سایر آسیب های اجتماعی نبودیم.

وی، انتخاب آگاهانه و دقیق را در بحث ازدواج، از ضروریات دانست و تصریح کرد: ریشه بسیاری از طلاق ها و ناهنجاری های زندگی های امروزی به عدم انتخاب دقیق زوجین در بدو ازدواج برمی گردد.

امام جمعه شهرستان سرایان، تغییر سبک زندگی اسلامی - ایرانی را در جامعه فعلی یکی از هجمه های دشمن دانست و گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی و ترویج این فرهنگ غنی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان این که دشمن به دنبال از بین بردن الگوهای دینی است، ابراز کرد: اصلاح رفتار و گفتار افراد با تکیه بر آموزه های سبک زندگی اسلامی از مهمترین وظایف طلاب و مبلغان دینی است، که باید از هر فرصتی برای خنثی کردن تهدیدات دشمن به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha