یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کاهش متقاضیان دانشگاهی مسلمان برای تحصیل در آمریکا

حوزه/ یک بررسی سراسری در آمریکا کاهش قابل ملاحظه تعداد متقاضیان دانشگاهی از کشورهای خاورمیانه و مسلمان به دانشگاه‌های این کشور را نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، یک بررسی سراسری در آمریکا نشان داد سال گذشته تعداد متقاضیان دانشگاهی از کشورهای خاورمیانه برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داشته است. بر اساس این نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد تعداد کل دانشجویان بین‌المللی در 260 برنامه درسی مقطع کارشناسی در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش 20 درصدی داشته است.
بیش از 40% موسسات آموزشی که در این تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، کاهش در متقاضیان دوره کارشناسی را نشان می‌دادند که اکثریت آن‌ها از کشورهای مسلمان‌نشین بوده‌اند.
انجمن آمریکایی دانشگاهی ثبت و پذیرش افسران، یک سازمان عام‌النفعه که بهترین شیوه‌ها در پذیرش بین المللی برای آموزش عالی در ایالات متحده را در دسترس متقاضیان قرار می‌دهد این بررسی را انجام داده است. هرچند در این تحقیق به طور ویژه نام موسسات آموزشی شرکت یافته ذکر نشده‌اند اما صدها دانشگاه و دانشکده در سراسر آمریکا برای شرکت در این بررسی داوطلب شده‌اند.
این در حالی است که دانشگاه کالیفرنیا، یکی از دانشگاه‌های آمریکایی با بیشترین شبکه‌های تحصیلی خارجی نیز برای نخستین بار در 12 سال اخیر، کاهش متقاضیان بین‌المللی را داشته است. در مجموع، متقاضیان بین‌المللی دوره کارشناسی این دانشگاه از کشورهایی با اکثریت مسلمان در رشته‌های کاربردی کاهش 10 درصدی داشته که این ارقام در 12 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، این در حالی است که متقاضیان تحصیل از کشور مکزیک در این دانشگاه  نیز 30 درصد کمتر شده‌اند.
ریکاردو وازکوئز از شبکه دانشگاهی کالیفرنیا در این باره به خبرنگاران گفت: واضح است که دانشجویان بین المللی به اخبار رسانه‌های آمریکایی گوش می‌دهند و جو سیاسی کنونی جامعه آمریکا آنان را دچار وحشت ساخته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha