سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 412900
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
حوزه علمیه اهواز

حوزه/ حجت الاسلام عسکر زاده، با بیان اینکه مدرسه علمیه غیر حضوری، ویژه طلاب شاغل است، گفت: مدیریت حوزه علمیه خوزستان با تأسیس این مدرسه، راه ادامه تحصیل را برای طلاب شاغل باز کرده است.

حجت الاسلام صادق عسکر زاده، مدیر مدرسه علمیه غیر حضوری استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های این مدرسه علمیه پرداخت و اظهار داشت: مدرسه غیر حضوری امام خمینی(ره) استان خوزستان بیش از ۴ سال پیش توسط مدیر حوزه علمیه خوزستان با مجوز مرکز مدیریت حوزه های علمیه در اهواز راه اندازی شد و شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه غیر حضوری، ویژه طلاب شاغل است، گفت: این مدرسه علمیه مخصوص آن دسته از طلابی است که به دلایلی از تحصیل حضوری در مدارس علمیه باز مانده و قادر به ادامه آن نیستند؛ که در این راستا، مدیریت حوزه علمیه خوزستان با تأسیس این مدرسه علمیه، راه ادامه تحصیل را برای آنها باز نمود است.

حجت الاسلام عسکر زاده، با اشاره به تعداد طلاب این مدرسه علمیه، بیان داشت: هم‌اکنون ۱۵۰ طلبه سطح ۲ شامل پایه های ۷ تا ۱۰ در مدرسه علمیه غیر حضوری امام خمینی(ره) مشغول تحصیل بوده و مراتب علمی خویش را طی می کنند.

وی، نظام آموزشی مدرسه علمیه غیر حضوری امام خمینی(ره) خوزستان را بر مبنای نظام آموزشی دیگر مدارس خواند و تصریح کرد: تنها تفاوتی که میان نظام آموزشی این مدرسه علمیه با دیگر مدارس علمیه دارد، در زمان برگزاری امتحانات و عدم حضور محصلین در کلاس می باشد.

مدیر مدرسه علمیه غیر حضوری استان خوزستان، در پایان با اشاره به مزیت‌های این مدرسه، اظهار داشت: انسان‌ها در گذر زمان بنا به دلایلی همچون اشتغال مجبور به ترک تحصیل می‌شوند و طلاب نیز از این مسأله مستثنا نیستند. برخی از روحانیون به دلیل اشتغال در ارگان‌ها و سازمان‌ها و برخی دیگر به دلیل تبلیغ دین، قادر به تحصیل روزانه در مدارس علمیه نیستند؛ که با تأسیس مدرسه علمیه غیر حضوری امام خمینی(ره) راه ادامه تحصیل را برای این دسته از افراد باز شده و هم‌اکنون تعداد زیادی از روحانیون خوزستانی در آن مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha