پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر محمد حفیظ الرحمن بن محمد اویس استاد دانشگاه لعل نهرو هند

حوزه/ عراق به برکت فتوای حضرت آیت الله سیستانی محفوظ ماند و این فتوا توانست نیرنگ دشمنان عراق را به خودشان بازگرداند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد حفیظ الرحمن بن محمد اویس استاد دانشگاه لعل نهرو هند در سخنرانی خود در پنجمین جشنواره امیرالمؤمنین(ع) که در کلکته هند در حال برگزاری است گفت: عراق به برکت فتوای حضرت آیت الله سیستانی محفوظ ماند و این فتوا توانست نینرنگ دشمنان عراق را به خودشان بازگرداند و توطئه های آنها را نقش بر آب سازد و مردم عراق را متحد سازد و اینها واقعیت هایی است که من در سفر خود به عراق مشاهده کرده ام.

وی افزود: من در جریان سفر خود به عراق و زیارت عتبات مقدس اهل بیت(ع) در این کشور مشاهده کردم که درهای حرم های اهل بیت(ع) به روی پیروان تمام طوایف باز است و خدمات یکسان به شیعه و سنی ارائه می کنند و فضای عبادت و دعا برای تمام مذاهب فراهم می باشد.

این استاد دانشگاه لعل نهرو ادامه داد: پس از آنکه عراق مورد حمله تروریست های داعش واقع شد، توانست به برکت وجود مرقد مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام و محبت اهل بیت(ع) در برابر تروریست ها مقاومت کند و شر آنها را از خود دور سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حضرت محمد(ص) پیامبر تمام بشریت است و امام علی(ع) نیز جانشین پیامبر در میان تمام انسان ها است و سایر ائمه(ع) نیز چنین جایگاهی دارند و انسانی که دوستدار امیرالمؤمنین(ع) و پیرو  سایر ائمه باشد، می تواند با سایر انسان ها با انسانیت رفتار کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha