جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راه اندازی نخستین مدرسه حفظ و تقسیر قرآن کریم در اروندکنار

حوزه/ حجت الاسلام محمدی پور، با اعلام ساخت نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم در شهرستان اروندکنار، گفت: خوشبختانه با تلاش یکی از خیرین، علاوه بر این مدرسه قطعه زمین دیگری هم برای خواهران تهیه شده تا شعبه دوم این مؤسسه قرآنی نیز در آینده‌ای نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری رسد.

حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه اروندکنار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به ساخت نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم در خوزستان، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب و تلاش روحانیت در مناطق محروم استان، شهرستان اروندکنار هم اکنون بیش از ۳۰ حافظ کل قرآن دارد که همگی آنها عمدتاً نوجوان یا جوان هستند.

وی، استقبال مردم شهرستان اروندکنار از فعالیت‌های قرآنی را یک موهبت الهی برشمرد و تصریح کرد: اگر استقبال خوب مردم از قرآن و فعالیت‌های قرآنی نبود، ما شاهد مراسم کلنگ زنی نخستین مدرسه شبانه‌روزی در این شهرستان نبودیم.

امام جمعه اروندکنار، با بیان اینکه نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم، با حمایت خیرین ساخته می‌شود، گفت: اگرچه این ساختمان قرار است به صورت خصوصی و با همکاری روحانیون اداره شود، اما ضرورت و اهمیت مسأله ایجاب می‌کند که ادارات و مسئولان استان به ویژه رؤسای بخش‌های قرآنی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و.... همکاری و مساعدت‌های لازم برای ساخت این مدرسه قرآنی را انجام دهند.

حجت الاسلام محمدی پور، اختصاص بخشی از بودجه‌های فرهنگی ادارات به توسعه کانون‌ها و مدارس قرآنی را اقدامی ویژه و مهم برشمرد و اضافه کرد: امروزه همه ادارات مشخصاً دارای بودجه‌های فرهنگی هستند که متمرکز کردن آنها به توسعه فرهنگ قرآنی، می‌توانند در واکسینه کردن مردم و جامعه مؤثر باشند.

وی در پایان با اعلام خبر ساخت دومین مدرسه قرآنی در شهرستان اروندکنار ویژه خواهران، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش یکی از خیرین، قطعه زمینی برای خواهران نیز تهیه شده تا شعبه دوم این مؤسسه قرآنی نیز در آینده‌ای نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha