جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت ‌الاسلام سید شهاب‌ الدین حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: از وقتی مدارس غیر انتفاعی فعالیت خود را آغاز کرده‌ اند، نه تنها آموزش، بلکه تربیت هم خدشه‌ دار شده، زیرا چندان توجهی به معنویات نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام سید شهاب‌ الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، روز شنبه در نشستی با مدیران مدارس صدرا استان با بیان اینکه زیربنای مدارس صدرا تزکیه و تعلیم است، اظهار داشت: جامعه امروز ما در کنار تعلیم به تربیت نیز نیاز دارد که تلاش می کنیم این رسالت را در حد توان در مدارس صدرا به سرانجام برسانیم.

وی افزود: مدارس صدرا محل تربیت فرزندانی صالح است تا در آینده شاهد ایرانی بهتر و مدیرانی متعهد و عالم باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه علی رغم توجه فراوان خانواده‌ ها به فرزندان هنوز بستر مناسب برای رشد فراهم نشده است، ادامه داد: از وقتی مدارس غیرانتفاعی  فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نه تنها آموزش بلکه تربیت هم خدشه‌ دار شده زیرا چندان توجهی به معنویات نمی شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی با تاسیس مدارس صدرا قدم مهمی در بحث تعلیم و تربیت فرزندان صالح برداشته ولی هنوز به آن جایگاه رفیع نرسیده و نیازمند یاری مسئولان در حوزه‌ های مختلف است.

حجت ‌الاسلام حسینی با بیان اینکه همه علوم الهی هستند، تاکید کرد: اگر انگیزه، انگیزه ‌ای الهی باشد، حتی فیزیک و شیمی هم علوم الهی هستند، اما در کنار این‌ ها باید به مسائل معرفتی و شناختی هم در حوزه آموزش و تربیت بپردازیم، اگر فیزیک و شیمی زندگی دنیوی ما را تامین می ‌کنند، معرفت و شناخت نیز علاوه بر زندگی دنیوی، به آخرت ما نیز توجه دارند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس باید فضایی شورانگیر برای دانش‌آموزان ایجاد کنند، همچنین به علوم روز اعم از سواد رسانه ‌ای با دقت و توجه ویژه‌ای در مدارس تدریس شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی دوره آمادگی و دبستان را دوره مهمی در زندگی فرد عنوان و تصریح کرد: باید قدم‌ های بزرگ‌ را در بحث تربیت در آمادگی ‌ها و دبستان ‌ها برداریم چرا که این دوره‌ ها از زندگی هر فرد، دوران هویت‌ گزینی محسوب می شوند و نیازمند توجه ویژه ‌ای هستند.

وی در پایان بر اهمیت نقش خانواده ها در تربیت فرزندان تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها چه در بحث آموزش و چه تربیت نقش مهمی را در رشد و شکوفایی کودکان خود ایفا می‌ کنند و باید رابطه مدارس با خانواده‌ ها بسیار بیش‌ تر از قبل باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha