جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هنرمند تهرانی، قرآن خطی خود را به حرم حضرت معصومه(س) اهدا کرد

حوزه/ هنرمند تهرانی، قرآنی که به قلم خود کتابت کرده بود را به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همزمان با روز مبعث نبی گرامی اسلام، آقای رضا اقدامی، هنرمند تهرانی قرآنی خطی که خود کتابت آن را انجام داده بود، به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، اهدا کرد.

وی در این باره گفت: با توجه به اینکه در زمان کتابت قرآن کریم کارمند دولت بودم، بعد از اتمام کار و مراجعه به منزل تقریبا هر روز یک صفحه ، کتابت قرآن را انجام می دادم و چون سعی می کردم با دقت این کار انجام شود حدود 2 سال نوشتن آن طول کشید.

اقدامی افزود: خطی که برای کتابت صورت گرفته، نستعلیق می باشد و روش کار اینگونه بود که بعد از تهیه ورق های خاص، ابتدا صفحه را به صورت خام می نوشتم، سپس همان صفحه را اعراب گذاری و در نهایت ترجمه آیات را کتابت می کردم.

وی خاطر نشان کرد: هدف از کتابت قرآن کریم این بود که بتوانم با این کتاب آسمانی بیشتر مانوس شوم، چرا که این کتاب الهی، یک کتاب زنده است و هر وقت به آن مراجعه می کردم همان تازگی خود را داشت.

این هنرمند قرآنی اظهار داشت: بعد از اتمام کتابت قرآن کریم، با توجه به اینکه به صورت خطی بود، نگهداری آن مقداری سخت بود، چرا که باید از نظر ظاهری به گونه ای حفاظت می شد که مرور زمان آن را خراب نکند، لذا تصمیم گرفتم به جایی اهدا کنم که در کنار حفظ ظاهری آن، شایستگی آن را دارند که متولی آن باشند و دیدم چه جایی بهتر از حرم بانوی کرامت.

وی در ادامه گفت: بنده با نوشتن قرآن کریم، به معنای واقعی کلمه حظ معنوی را بردم و در درون خود یک نشاط معنوی احساس کردم و این اقدام یک سبکی روح  به دنبال داشت و در پیدا و پنهان زندگی ام تاثیرات بسیار مثبتی داشت.

اقدامی خاطر نشان کرد: وقتی 50 سال زندگی خود را مرور می کنم می بینم فقط این اقدام به عنوان یک کار حسنه برایم مانده است، ولی حیف که نوشتن آن به اتمام رسیده و امید دارم خداوند بنده حقیر را به عنوان خادم القرآن قبول کند.

این هنرمند 50 ساله ساکن استان تهران با توصیه ای خاص به هنرمندان و کسانی که ذوق هنری دارند گفت: به هنرمندان و کسانیکه ذوق هنری دارند توصیه می کنم هنر و ذوق هنری خود را تا می توانند خرج قرآن و معارف الهی کنند چرا که برای همیشه ماندگار است.                                              
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha