جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اصغر قاضی خانی معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام قاضی خانی گفت: با توجه به فعالیت جهادی مبلغان و نیروی جوان و انقلابی حوزه، دیگر دستگاه های مجری در امر تبلیغ باید امکانات اردوهای جهادی مبلغان استان را به نحو احسن فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام اصغر قاضی خانی، شب گذشته در جلسه شورای تبلیغ استان همدان بیان داشت: در استان همدان 225 روستا با جمعیت بیش از 1000 نفر وجود دارد که از این میان در حال حاضر 132 روستا  دارای روحانی مستقر، هجرت هستند.

وی در ادامه با اشاره به این که 93 روستای استان همدان روحانی ندارند گفت: طی بررسی های صورت گرفته تعدادی از این روستا ها فاقد خانه عالم هستند و تعدادی نیز دارای مشکلاتی هستند که در صدد رفع این مشکلات اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

حجت الاسلام قاضی خانی با اشاره به روستاهایی که جمعیت کمتر از 1000 نفر را دارند ابراز داشت: به روستاهایی که جمعیتی کمتر از 1000 نفر را دارند نیز روحانی هجرت اعزام می کنیم، ولی روحانی اعزامی موظف است در دو روستا که مجموعا 1000 نفر می شوند تبلیغ کند.

وی در ادامه افزود: ما در این جلسه گردهم آمدیم تا مشکلات و موانع اعزام مبلغ را برطرف کرده و همچنین یک فعالیت جهادی را با ارگان هایی همچون سازمان تبلیغات، دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ستاد اقامه نماز و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در این زمینه داشته باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان گفت: یکی از اقدامات شورای تبلیغ استان اعزام و استقرار مبلغ در روستاهای فاقد روحانی است و اقدام بعدی این است که روستاهای فاقد روحانی را در شب های جمعه و مناسبت ها خالی از عالم نگذاریم.

وی در ادامه افزود: با توجه به فعالیت جهادی مبلغان و نیروی جوان و انقلابی حوزه، دیگر دستگاه های مجری در امر تبلیغ باید امکانات اردوهای جهادی مبلغان استان را به نحو احسن فراهم آورند.

حجت الاسلام قاضی خانی اظهار داشت: عمده مشکلات بررسی شده در روستاهای فاقد روحانی نداشتن خانه عالم و یا تکمیل نبودن خانه عالم روستاها است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت معاونت تبلیغ در راستای اعزام مبلغ گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه همدان بالغ بر 200 نفر روحانی را به روستاهای دارای جمعیت 1000 نفر و روستاهای با جمعیت کم اعزام کرده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اهالی روستا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    من از اهالی روستای سعادت آباد گلشن واقع در استان کرمان شهرستان نرماشیر میباشم روستای ما به دلیل نداشتن خانه عالم از داشتن امام جماعت محروم است در روستا شورا و دهیار پیگیر نیستن خواهش میکنم اگه این پیام رو میخونین یه پیگیری بکنین روستای ما از نظر کارهای فرهنگی و مذهبی زیر صفر میباشد الان چندین سال بعد از زلزه بم خانه عالم ما رها شده در حد دیوار چینی و سقف میباشد.که روستامون یه روحانی داشت الان اوضاع ما این نبود که در ماه رمضان حتی صدای اذان تو روستا پخش نشه