دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محسن کرمی - معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه استان کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) صحنه با بیان این که نرفتن زیر بار ذلت، از آموزه های قیام امام حسین(ع) است، گفت: قیام امام حسین(ع) تجلی و مظهر مقابله حق علیه باطل بود و باید دقت شود که قیام آن حضرت به هیچ عنوان منحصر به زمان خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام کرمی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان صحنه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در روایات آمده است که نام مبارک امام حسین(ع) را جبرائیل به پیامبر اکرم(ص) وحی فرموده است.

 وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) در صحرای کربلا همواره باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، گفت: قیام امام حسین(ع) تجلی و مظهر مقابله حق علیه باطل بود؛ باید دقت شود که قیام آن حضرت به هیچ عنوان منحصر به زمان خاصی نیست، بلکه پیامی جاویدان و زنده برای تمام بشریت است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان صحنه در ادامه با اشاره به اینکه اگر جامعه دچار انحطاط شود، باید جان ها در راه اصلاح آن فدا شود، گفت: درجامعه ای که گرفتار انحراف و اشرافی گری شده بود، حفظ اسلام راستین خون بهای آن حضرت بود.

حجت الاسلام کرمی با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود، الگوی ایثار و از خود گذشگی، آزادگی و حفظ عزت نفس و نپذیرفتن ذلت را برای جهانیان ترسیم نمود، گفت: ما همواره باید در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود، منش و راه آن حضرت را الگو قرار دهیم.

وی با بیان این که باید همیشه عزت نفس خودمان را حفظ کرده و از مواضع به حق خودمان کوتاه نیاییم، گفت: نرفتن زیر بار ذلت، از آموزه های قیام امام حسین(ع) است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha