جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در یزد، شهید مطهری را معلمی کم نظیر در علوم عقلی و نقلی خواند و با اشاره به این که معلّم به درستی چون شمع می‌سوزد و به نوجوانان و جوانان روشنایی علم می‌بخشد، تصریح کرد: معلّم چون درختی سترگ و بارور می‌ماند که متعلّمین از میوه آن تغذیه می‌کنند و در سایه سارش به آرامش می رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت فرارسیدن روز معلم، در پیامی  معلمی را یکی از اثربخش‌ترین شغل‌های دنیا دانست و تصریح کرد: معلمی چون با عشق همراه است، هیچ چیز جایگزین آن نخواهد شد. معلم با عشق و ایمان خود می‌تواند در متعلّم اثربخش باشد هم به او درس آموزی کند و هم اعتقاد و باور و تربیت را در او القا نماید.

وی با اشاره به این که معلّم به درستی چون شمع می‌سوزد و به نوجوانان و جوانان روشنایی علم می‌بخشد، افزود: معلّم چون درختی سترگ و بارور می‌ماند که متعلّمین از میوه آن تغذیه می‌کنند و در سایه سارش به آرامش می رسند. معلمین واقعی بشر انبیاء بوده‌اند و به دنبال آنان اولیاء دین و معصومین علیه السلام و سپس عالمان و فقیهان و متخصصان متدّین که راه را نشان داده‌اند و علم واقعی را که نشأت گرفته از علم توحید می‌باشد، به بشریت یاد داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به جایگاه استاد شهید مطهری، تصریح کرد: این بزرگوار معلمی بی همتا در عرصه علوم عقلی و نقلی بود و در عین حال که معلمی بزرگ بود خود را شاگرد کوچک امام خمینی(ره) می‌دانست و در محضر ایشان تلمّذ می‌نمود و عاقبت جان خود را در راه انقلاب عظیم اسلامی از دست داد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha